torsdag, januari 05, 2006

Teve-tips

SVT sänder fem program som heter "Stjärnorna på slottet". Fem svenska stjärnor av den gamla stammen (Sven-Bertil Taube, Peter Harrysson, Börje Ahlstedt, Mona Malm och Maud Adams) föstes samman på ett skånskt slott under fem dygn i somras för att lära känna varandra och umgås. Och resultatet blev en helt ny slags reality-teve.

Jag ramlade in mitt i tredje avsnittet i går kväll och fastnade direkt. Det var helt ljuvligt att höra dessa verserade människor konversera varandra. Och jätteintressant att se divorna tuppa sig och fälla diverse kommentarer om varandra till kameran i enskildhet. Dessutom inblickar i långa karriärer och porträtt av personer som faktiskt är väldigt intresssanta.

De två sista avsnitten går i nästa vecka. På SVT:S web ligger de tre första programmen utlagda. Det kallar jag public service.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Åh nej! Jag trodde att det var ett nytt avsnitt i kväll! *depp*

Hej förresten och välkommen tillbaka! :-)

torsdag, januari 05, 2006  
Blogger LaBello said...

Susanne: Jag trodde också det - fem avsnitt i rad. Men i tablån står att nästa program är först på måndag *depp*

torsdag, januari 05, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home