tisdag, januari 03, 2006

Modig och vågad

Jag har köpt nya glasögon. Under graviditeten och amningen har jag nämligen fått byta styrkor - till svagare (!) - två gånger. Och eftersom mina gamla glasögon hade några år på nacken slog jag till på nya bågar.

Jag valde länge och väl. Ville ju ha något nytt, gärna lite djärvt och modernt liksom, men som ändå passar en småbarnsmamma. Fick god hjälp i butiken av snäll expedit som plockade i precis alla lådor de hade för att matcha mina önskemål. "Nej, de är för runda". "Nej, de är för fyrkantiga". "Nej, silver vill jag inte ha". "Nej, svart hade jag ju förut".

Kom hem med fyra provpar som alla ratades i hemmets lugna vrå (läs badrummet). Inget av paren kändes bra. Tillbaka till optikerbutiken, samma procedur som ovan, hem med fyra nya par. Och se - där var dom! Glasögonen som motsvarade alla mina krav.

De blev klara igår och jag hämtade dem. Kändes bra när jag fick dom på näsan och ställde kosan hemåt. Men... var de inte lite VÄL bekanta? Gjorde en snabb jämförelse med de gamla. Och visst - det är ju en annan färg och ingen båge undertill. Men annars är de ju PRECIS SAMMA!

Jag som skulle bli ny och tuff. Trodde jag ja. Fast i ärlighetens namn KÄNNS det nytt och, om inte tufft, så i alla fall lite mer 2000-tal. Så jag är nöjd ändå. Även om min identitet som våghalsig fått sig en törn.

[Å här hade jag tänkt att lägga in en bild på de båda brillorna - men det finns ju ingenstans man kan ladda upp dem på detta blogghotell? Eller gör det det? Erfarna bloggare får gärna ge en hint...]

Lite senare...
[Jo visst gick väl det. Tack Alena!]


3 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Givetvis finns det så att du kan lägga upp bilder ;-) Klicka bara på den lilla fyrkantiga rutan i raden ovan där du skriver texten. Då får du upp en ruta där du antingen kan skriva in en direktlänk till bilden alternativt ladda upp den från hårddisken. Lycka till!

tisdag, januari 03, 2006  
Blogger Lena said...

Jag känner igen mig! Varje gång jag provar nya bågar så hittar jag de som jag tycker är himla snyggast ända tills någon säger till mig:
- De är ju likadana som de gamla!
*suck*
Det blir ganska mycket linser istället...

tisdag, januari 03, 2006  
Blogger LaBello said...

Alena: åh, var det så enkelt? *rodnar* Nu ligger bilden på plats. Tack för hjälpen.

onsdag, januari 04, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home