onsdag, januari 04, 2006

Att välja partner

Det sägs att kvinnor ofta väljer en livspartner som liknar hennes far. Jag har trott att det inte stämmer i mitt fall, för ytligt sett har min sambo lite om ens något gemensamt med sin svärfar. Men ikväll slog det mig att dom faktiskt är väldigt lika i så motto att de båda är snälla, trygga och jättebra pappor. Och någonstans är det ju avgörande egenskaper.

Att vara snäll tycker jag är en underskattad och nedvärderad egenskap. Att känna sig trygg i relationen är också jätteviktigt för mig. Och att välja en bra pappa till sitt barn är nog det viktigaste valet man kan göra. Och det har jag gjort.

Bea frågade i en kommentar om jag funnit Mr Right. Och svaret är tveklöst: ja!

Jag är en lycklig kvinna.

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Härligt att höra att du är lycklig!
Håller med dig fullständigt, snällhet är totalt undervärderat. Då jag träffade Maken var det den eldiga passionen mellan oss, då det gått en tid visade det det sig att han dessutom är världens snällaste och bästa tänkbara för just mej! Nu har vi levt tillsammans i 18 år, hur nu det gått till - jag som är så ung! ;-)

torsdag, januari 05, 2006  
Blogger LaBello said...

Bea: ljuvligt!

torsdag, januari 05, 2006  
Blogger Polly said...

Och så är han en jäkel på digitalkameror, inte att underskatta!

torsdag, januari 05, 2006  
Blogger LaBello said...

Och snygg! :-)

torsdag, januari 05, 2006  
Anonymous Anonym said...

Jag är såååå glad för din skull! :D Vet ju om det gamla så jag är överlycklig över att du hittat rätt. :)

Och apropå att pysen växer så kan du skaffa fler småpysar ;)

torsdag, januari 05, 2006  
Blogger LaBello said...

Lena: vad gullig du är! Och tro mig - jag är också överlycklig. Trodde inte man kunde ha sån tur.

torsdag, januari 05, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home