onsdag, januari 07, 2009

It's over now

Jag har gjort slut. Sagt upp bekantskapen. Tackat för den här tiden. Från och med nu får Swedbank klara sig utan mig och mina surt förvärvade slantar: Skandiabanken är min nya partner. Och redan nu har jag goda erfarenheter från deras kundbemötande: Tobias på telefonsupporten var mycket trevlig och hjälpsam och internetbanken är både lättnavigerad, överskådlig och snabbladdad. Känner på mig att det kommer att bli ett lyckosamt förhållande.

Nu väntar bara några jobbiga veckor innan de nya koderna satt sig i huvudet och de gamla är bortraderade. Vilket de f.ö. inte kommer att bli på ett bra tag - kommer fortfarande ihåg gamla (och nu menar jag UR-gamla) sifferkombinationer såsom portkoder och telefonnummer till barndomskompisar etc. Varför samlar hjärnan på sådan värdelös information?? Det borde vara "en in, en ut" som när det är fullt på krogen.

4 Kommentarer:

Blogger Polly said...

Välkommen! När du listat ut hur man tar sig genom den förb***ade telefonsvarsnavigeringen (att de gör allt för att slippa prata med sina kunder är uppenbart) och lyckas nå en handläggare, så kan du väl berätta för mig hur man gör??

onsdag, januari 07, 2009  
Blogger LaBello said...

Öhhh... "För personlig service, tryck 2" typ?

onsdag, januari 07, 2009  
Anonymous Anonym said...

Min mormor dog 1989. Jag kommer fortfarande ihåg hennes telefonnummer. Däremot glömmer jag hela tiden bort barnens fyra sista siffor i deras personnummer.
Förstår mig inte riktigt på hjärnan där. Det jag använder ofta borde väl lagras på bra ställe jämfört med det som aldrig används?

torsdag, januari 08, 2009  
Blogger Finna said...

Jag funderar oxå på att lämna Swedbank, men har varit kund där i över 10 år och kan kontonr och annat utantill. Men det är väl bara att göra slag i saken, som du!

lördag, januari 10, 2009  

Skicka en kommentar

<< Home