måndag, januari 05, 2009

Nu är glada julen slut

Ikväll har jag plockat bort julattiraljerna. Lika mysigt som det är att få ta fram dem i början av december - lika skönt är det att bli av med dem så här i början av januari. Nu är alla röda accenter borta och ersatta av de gamla i turkos, brunt och grönt. Innan jul var jag lite sugen på att byta ut dem men nu känns det fräscht igen. Visserligen har jag på känn att turkost kommer att att vara väldigt ute inom kort, men ännu så länge känns det som sagt helt okej.

I mellandagarna shoppade maken och jag loss lite (tyvärr inte på rea) och kom bland annat hem med en stor vas i metall som vi båda blev störtförälskade i men inte visste riktigt var vi skulle placera. Den passade ingenstans i jul, men nu när ljusstakarna försvunnit fann den sin plats i ett av fönstren. Vi har ganska plain möblemang och har en del från Ikea, därför känns det kul att kunna köpa detaljer som är mer speciella när man hittar något man gillar. Ska försöka få till en bild på denna så småningom.

För övrigt tuffar jag nu på med min tredje semestervecka. Det känns helt otroligt lyxigt att kunna ta även denna vecka ledigt, likafullt behövligt efter höstens tuffa tempo. Från början hade vi ju planerat en utlandstripp men fick inte ihop det av olika anledningar. Bestämde oss ändå för att vara lediga och istället få gjort lite hemma. Har en ToDo-lista som är ca 30 punkter lång, varav vi betat av en 5-6 hittills. Dags att lägga i en växel kommande dagar alltså.

Men det får bli det det blir. Har njutit av ledigheten, gjort mysiga saker: bara slappat, haft kompisar hemma på middagar och fika, varit på utflykter som idag då sonen och jag tillbringade större delen av dagen på Tekniska Museet. Riktigt känner hur batterierna laddar. Hoppas de håller länge!

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home