fredag, januari 02, 2009

Årets...

Okej, jag gör det väl också då. En lista. Here it goes. Årets:

Bästa: Sonen såklart, som under året både blivit blöjfri, nappfri och har lärt sig att skriva sitt eget namn.
Värsta: resan tillbaka efter cancern. Den är inte över än, men jag har kommit en bra bit på vägen.
Fynd: Alla inköp i NY då dollarn stod i 6 spänn.
Upplevelse: Mellofinalen på första parkett i Globen. Jag hade kunnat bita Kristian Luuk i benet om jag hade velat. Men det ville jag inte.
Fest: Schlagerpartyt med jobbet där jag blev "Fröken Facit" tack vare alla rätt i schlagerquizet och fick sjunga duett med Magnus Bäcklund.
Skönaste: Ryamattan, man vill bara gå omkring barfota och njuta.
Business: Mitt. Jag har ju faktiskt världens roligaste jobb. Och så fick jag ju ett Silverägg, bara en sån sak.
Extraknäck: Räknas sekreterare i samfälligheten?
Soundtrack: Jason Mraz.
Nostalgitripp: alla gamla återfunna kamrater man hittat via Facebook.
Kraschlandning: sånggruppen som repade cirka fyra gånger och sedan lades i träda pga logistikproblem med det sk Livsspusslet hos samtliga inblandade.
Segaste: Makens diskbråck. Bli bra nåååångång!
Konstigaste: jag var inte en 80C, jag var en 70 E. Snacka om livslögn.
Plagg: Väst. Vet inte vad det är men jag känner mig på nåt vis smartare med väst.
Pjuck: Stövlarna från Rizzo. Kärlek.
Köp: Braskaminen. Så gött!
Resa: New York i våras.
Way to go: GI-trippen som bevisade att GI funkar och renderade 8 kilos viktnedgång. Numera dessvärre något uppätna, men snart blir det nya tag.
Vinnare: Maken som tog hem Stor Affären (och därmed indirekt jag då bonusen ska spenderas på en resa, dock oklart när och vart)
Förlorare: Mina stackars fonder. Buhu, vill inte veta.
Bok: Flyga drake. Fan vad jag bölade, men bra var den.
Film: SATC - the movie.

1 Kommentarer:

Blogger Finna said...

Vilken kul och bra lista! Kul att läsa om ditt år!! KRAM och god fortsättning!!

fredag, januari 02, 2009  

Skicka en kommentar

<< Home