fredag, januari 02, 2009

Grått Nytt Hår!

Sitter ensam uppe, familjen sover men jag är inte trött ännu. Konstigt. ;-) Nä, det omvända dygnet har verkligen satt sig, och kulminerade förstås i går på nyårsafton.

Vi firade i Sollentuna hos goda vänner som byggt ett fantastiskt hus med makalös utsikt över Edsviken. Det var första gången vi var hemma hos dem och jag blev helt till mig av förtjusning - skulle kunna ta både huset och tomten rakt av, trots att det ligger på "fel" sida stan.

Kalaset var fö mycket trevligt. Vi var 11 vuxna och 6 barn (fem killar och en tjej) som rejsade järnet (både vuxna och barn, hehe). Mycket mat blev det såklart. Löjromstoast till förrätt, fisk och skaldjursgryta till varmrätt och världens - jag säger världens - godaste dessert bestående av en slags kolakladdkaka med polkaglass. Efter tolvslaget blev det dessutom en rejält tilltagen ostbricka och sedan tuppade man nästan av av pur mättnad.

Tolvslaget var häftigt med grymma fyrverkerier runtom i grannskapet - lillen var helt stissig och visste inte åt vilket håll han skulle vända sig för att kunna ta in hela sceneriet.

Själv körde jag (min tur i år) så särskilt bakis har man inte varit idag, däremot seg som kolakakan vi fick till efterrätt. Tvingade ut mig på en prommis på eftermiddagen. annars har det varit inomhusaktiviteter för oss alla tre idag. Har bla passat på att frosta av frysen, passade ju bra en nyårsdag som denna.

Ser fram emot ett bra 2009 med balans på alla plan och att - klyschans klyscha - vi får vara friska allihopa.

GOTT NYTT ÅR!

1 Kommentarer:

Blogger Finna said...

Oj, vilken god nyårsmiddag! Trist att köra bara... Skönt dagen efter iofs. KRAM och god fortsättning!!

fredag, januari 02, 2009  

Skicka en kommentar

<< Home