tisdag, november 20, 2007

Rent i hörnen

Nu har jag gjort det som jag tänkt på jättelänge. Jag har anlitat en städerska. Varannan vecka med start i morgon kommer hon och dammar, damsuger, torkar golv och städar toa och kök. För det betalar jag vitt såklart - med hushållsavdraget blir det mer än värt pengarna.

Jag är lat. Och less på småtjafset med maken om hur vi (för inte tusan är det väl bara JAG som har det ansvaret??) ska hålla den schyssta nivå jag (vi) vill härhemma.

Min energi är begränsad, jag väljer var jag ska lägga den.

Och ja, jag är värd det.

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Klart du är värd det! Är själv sugen på att göra detsamma, det är liksom inte riktigt lika lätt att städa 96 kvm som de 58 vi hade tidigare.

tisdag, november 20, 2007  
Anonymous Anonym said...

HELT RÄTT! Vi för diskussionen till här och från här borta...

jobbar man heltid båda två och har småbarn (som stöker ner snabbare än man hinner plocka upp, right) så funkar inte ekvationen. Jag tiptopstädade här i söndags med skurade golv, varenda pinal på rätt plats, och well, idag så ser det ut som stormen Gudrun har dragit fram...det känns som om min tid räcker till att plocka ut skor från vardagsrummet, kastruller från badrummet, skedar ur Xboxen, tidningar ur badkaret, men därefter vill jag umgås med min familj och inte gå runt och vara galen för att det är bananfingrar på hallspegeln och dammråttsrace..

Lova nu att låta grannungarna klippa gräset i sommar!

tisdag, november 20, 2007  
Anonymous Anonym said...

Bra där!! Har funderat på städhjälp länge, men kommer aldrig till skott. Fast vi är väldigt jämlika hemma när det gäller städning, matlagning, disk, handling o s v och DET är skönt! KRAM och hoppas det känns bra att jobba igen!!

onsdag, november 21, 2007  
Anonymous Anonym said...

Helt rätt!
Vi har också städhjälp här hemma, och det har vi haft sedan 2001. Sparar så mycket irritation och friktion i äktenskapet. Och så är det härligt att komma hem på städdagen och konstatera att hela huset är jättefint!

Man har begränsad energi, inte 17 vill man lägga en massa på städningen! :)

onsdag, november 21, 2007  
Blogger Unknown said...

Helt rätt! Du är VÄRD det!

onsdag, november 21, 2007  
Anonymous Anonym said...

Verkligen ett smart drag! Själv skulle jag nog smygstäda lite innan städpersonen kommer. Tror jag. Och så länge man bor på 43 kvm är det ju inte något stort problem med städningen. Särskilt inte för mig eftersom det är M som sköter det där... ;-)

onsdag, november 21, 2007  
Anonymous Anonym said...

Låter som bästa idén på länge. Och vitt och allt. Som du säger, lägg energin på annat och spara förhållandet. Och så ser du ju till att någon annan får ett jobb!

torsdag, november 22, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home