onsdag, oktober 10, 2007

Nu händer det

Just återkommen från förberedande besök hos min läkare. De har fastställt att det inte finns någon spridning i lymfkörtlarna. Det betyder: INGEN STRÅLNING!!!!!! (som det ser ut i dagsläget kanske jag ska tillägga, men nu ska vi inte ta ut något negativt i förskott här)

F.ö fick jag en aha-upplevelse idag när jag insåg att jag har haft min allra sista mens - for ever. För som läkaren så torrt konstaterade: "ingen livmoder, ingen mens". Det har inte jag fattat, känns skitkonstigt och faktiskt lite ledsamt på nåt vis. Fast det ska ju bli skönt att slippa också.

I morgon opereras jag. Ska vara inne kl 9, operationen blir efter lunch. Snälla, om ni har en lite tumme över - håll den för mig då.

15 Kommentarer:

Blogger Unknown said...

Men det var ju åtminstone en glad nyhet (eller vad ska man kalla det nu, ljsupunkt?) Vad glad jag blir!
Och det finns ju faktiskt oanade fördelar med att aldrig ha mens också...även om orsakerna inte är de roligaste :-(
Och som alla andra, jag vet inte vad jag ska säga egentligen utom: kram!

onsdag, oktober 10, 2007  
Anonymous Anonym said...

Jag håller tummarna såklart, tänker på dig varje dag! Stor kram!

onsdag, oktober 10, 2007  
Anonymous Anonym said...

Åh vilken lättnad att få reda på att provsvaren var bra. Har tänkt på läkarbesöket hela dagen och nästan fått kramp i både tummar och tår!

onsdag, oktober 10, 2007  
Anonymous Anonym said...

Tänker ofta på dig, trots att jag inte känner dig. I morgon tänder jag ett ljus för Dig och håller tummarna så hårt jag kan.

Styrkekramar och kärlek till dig och din familj!

onsdag, oktober 10, 2007  
Anonymous Anonym said...

Å vad skönt att du slipper strålning och att det inte hade spridit sig dit.
Jag ska tänka på dig i morgon!

onsdag, oktober 10, 2007  
Anonymous Anonym said...

Hmmm jag vill inte komma med tråkiga nyheter men du vet väl att du hamnar i klimakteriet nu? Men ingen mens är ju inte alls dumt. Ingen strålning ännu bättre. Själv ligger jag hemma i förkylning så tummar över har jag allt. Har inget bättre för mig så jag håller dem mest hela dagen imorgon för säkerhets skull. Bonne chance.

onsdag, oktober 10, 2007  
Anonymous Anonym said...

Åhhh, så härligt med ett bra besked! Jag håller absolut tummarna för dig imorgon. Stenhårt. Kram, kram!!!

onsdag, oktober 10, 2007  
Anonymous Anonym said...

Jag håller tummarna!!

Min syster gick igenom det du gör för sju år sedan. Hon är friskförklarad idag.

onsdag, oktober 10, 2007  
Blogger Polly said...

Alla tummar hålles järnet! You go girl, du är BÄST!!! *kramar*

onsdag, oktober 10, 2007  
Anonymous Anonym said...

*tumhållning pågår*

onsdag, oktober 10, 2007  
Blogger Tina said...

två tummar håller jag för dig imorgon

onsdag, oktober 10, 2007  
Anonymous Anonym said...

Tänker på dig. Massor.

torsdag, oktober 11, 2007  
Anonymous Anonym said...

Håller tummarna hårt just nu!!! Skönt att du slipper stråling. KRAM!!!

torsdag, oktober 11, 2007  
Anonymous Anonym said...

Fastän jag inte känner dig, och aldrig har kommenterat här förut så håller jag tummarna allt vad jag kan. Massor av omtankar och styrka!
Den första tiden efter operation blir jobbig, men det vet du nog redan. Ta den tid du behöver till vila, för det behövs. Min ena äggstock opererades bort för fyra år sedan, pga stor cysta. Och ibland oroar man sig för att det ska komma ngt på den andra också.

torsdag, oktober 11, 2007  
Blogger Linda K said...

håller båda hårt! :)

torsdag, oktober 11, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home