lördag, januari 07, 2006

I nattens mörker - part II

Alltså, jag vet inte vad det är med mig nuförtiden men sova kan jag inte. Hade en liknande period för några år sedan och minns att det var fruktansvärt jobbigt. Nu är det etter värre eftersom sömnkontot ju inte direkt ligger på plus sedan lilleman kom. Och ju mer jag tänker att "nu MÅSTE jag sova", desto mer går hjärnan i spinn och det är kört.

Tankar som virvlar:
* Undrar hur det går för min barnafödande vän, om de åkt in ännu?
* Undrar om lillen kommer att sova ända till morgonen eller vakna ngn mer gång i natt?
* Chili con carne är ju gott.
* Var ska vi göra av datorerna när arbetsrummet ska bli barnrum (och all övrig bråte som hamnat där i brist på annat utrymme)?
* Aj, har en finne på halsen, f-n vad ont den gör. Hur 17 kan man få en finne på halsen förresten?
* Åh vad min nya klocka är snygg.
* Hur kan dom tillåta Harry Potter (som jag såg ikväll tillsammans med kompisen M) från 11 år? Den var ju jätteläskig emellanåt. Dessutom var den inte lika bra som de tidigare Harry Potterfilmerna. Mycket mörkare.
* Hmmm, det kurrar lite i magen, om man skulle... nä det ska man inte.
* I morgon ska tomtarna bort. Basta.
* Den där finnen gör verkligen ONT. Eller är det en svullen lymfkörtel? Hjälp, jag kanske har cancer.
* Åh vad han är gosig, min lilla groda. När han smajlar sitt tandlösa leende bara smälter man ju. *Kärlek!*
* Borde åka och storhandla i morgon.
* Vill göra ngt familjeaktigt också. Typ gå på museum vore kul. Nationalmuseum med lillen i Babybjörnen, borde funka väl?
* Missade Let's Dance i kväll. Kom ihåg reprisen söndag morgon 09.00. (Fast om jag inte kan sova i morgon natt heller lär jag väl ligga avtuppad den tiden.)

osv
osv
osv

Snälla ge mig ett sömnpiller.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home