torsdag, januari 05, 2006

Helgdag = lördag

Var bortbjudna till kompisar på middag ikväll och det blev både fisk- och skaldjursgryta med saffransaioli, citronpaj och vin (plus whisky för en av oss, inte mig). Och enligt Det Nya Livets dekret är dylika godsaker endast tillåtna på lördagar. Men jag tror vi kan komma undan med att helgdagsafton räknas som lördag, iallafall är det väl så när det gäller parkering? Hmm... Inser att det var JÄTTELÄNGE sedan man läste körkortsteorin. I någon ambitiös stund har jag tänkt leta fram den gamla boken och fräscha upp kunskaperna för att inte utgöra en allmän trafikfara. Det har dock stannat vid tanken.

Inser också att man umgås på ett nytt sätt med barn. Middagen startade kl 17 och vi var hemma igen kl 21 för att sonen inte skulle komma helt ur sömnrytmen. Och ska jag avslöja en hemlis? Det är rätt skönt med tidig kväll! (fast säg det inte till någon). Hade jag för några år sedan kunnat se mig själv idag, hade jag svimmat av pinsamhet och dömt ut mig som mossig och pensionsmässig. Såna turer livet kan ta.

2 Kommentarer:

Blogger Polly said...

Hehe, welcome to reality! ;)

Och visst är det så, kroppen fungerar precis som parkeringsbestämmelserna - dag före helgdag och helgdag lägger inte kroppen på sig onyttigheter, så då är det fritt fram!

Detta har jag celerbrerat med en påse godis idag. Sånt måste nämligen tas på allvar.

torsdag, januari 05, 2006  
Blogger LaBello said...

Polly: åh så bra formulerat! Hade jag haft en anslagstavla (och om skrivaren inte varit pajj) hade jag nålat upp det direkt! :-)

torsdag, januari 05, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home