söndag, september 21, 2008

Crisis

Alltså, den här Bank-Krisen. Ska man oroa sig på riktigt eller är tidningarnas svarta rubriker skrämselpropaganda? Tycker det är SVÅRT att veta hur man ska hantera informationen och vad man ska göra med den. Ta det coolt och vänta ut stormen? Eller plocka ut alla pengar och lägga i madrassen?

Idag var det visning på ett av grannhusen. Det gick ut för under 2 mille och enligt mäklaren förväntades det knappt komma ovanför sträcket. *gulp* Vi hade nog räknat med att få åtminstone 3 den dagen vi säljer... Nu var det visserligen ett dödsbo och i den kåken var INGET gjort men ändå.

Verkar som att det är köparens marknad och att man nog bör sitta i båten ett tag. Så våra diskussioner om stanna eller flytta får nog ajourneras i avvaktan på vart Krisen tar vägen.

3 Kommentarer:

Blogger Polly said...

Det där är ju helt obegripligt, för om det är köparens marknad bör de ju även finnas med i säljarmarknaden så att gungor och karuseller relativt sett borde gå på ett ut? Eller räknar "de" med att alla som köper nu är bara såna som bor i hyresrätt och inte har nåt att sälja?

söndag, september 21, 2008  
Anonymous Anonym said...

Ja du, sån't här med ekonomi är inte min grej, jag har ett hus och det har jag inte tänkt sälja ändå, och här i Belgien är det inte alls samma snack om ekonomisk kris som i Sverige, men det kan ju hända att den finansiella marknaden och framför allt fastighetsmarknaden i Sverige är mer överhettad än här, här är priserna för boende lägre hur som helst. Här är min fd kollega Rogers syn på saken. Har har äckligt ofta rätt i såna här saker:
http://www.utredarna.nu/rogermortvik/2008/09/19/att-gora-sand-av-guld/

måndag, september 22, 2008  
Blogger Elin said...

jag tycker att det är ovanligt mkt hus ute nu i prisklassen 5-8 miljoner till salu, åtminstone där vi bor, jag vet inte om jag överanalyserar marknaden nu men är inte det en del svenssons som inte har råd att ha kvar sina hus? Det känns som om Lyxfällan kommer att få mkt att göra framöver!

måndag, september 22, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home