lördag, mars 17, 2007

Edens Lustgård

Idag har jag köpt gardintyg. Jag har tänkt mig en lång längd vid altandörren från allrummet och ska sätta en skena i taket och låta gardinen gå från tak till golv. Fastnade för "Edens Lustgård" från Åhléns, just nu till 20% rabatt, sicken röta.

Nu är frågan om jag ska bemöda mig med att fodra gardinen eller om det är mycket skrik för lite ull. Jag är ju inte den händiga typen och tog väl sisådär en halv termin på mig för den olycksaliga jympapåsen i syslöjden. Det känns nog avancerat att sy fast veckband för fingerkrokar, om du frågar mig. Får väl prova att hålla tyget mot dörren och se om det ser chippigt tunnt ut eller om det snarare ger ett "luftigt" intryck.

Vad jag ska göra med de två fönstren intill altandörren har jag ännu inte bestämt. Antingen blir de gardinlösa (gillar det på nåt vis) eller så blir det enkla (färdiga) vita hissgardiner. Det får värka fram vad det lider.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Jadu, det är inte ofta vi bara "är". Helgerna är ofta uppbokade, och det skulle vara skönt med lite mera spontantid. Men men, man kan väl säga nej oxå...

Ser fram emot att få se bilder från renoveringen!

KRAM från en som hade femma i syslöjd men som inte ens ids fålla gardiner...

tisdag, mars 20, 2007  
Blogger Agata said...

Om tyget är av bra kvalitet så är själva fodrandet inte så jättesvårt - om man kör fuskvarianten och syr ihop dem som ett påslakan, och vränger rätt och syr ihop. Om du däremot ska fodra på mer proffsigt sätt så kan det bli väl bökigt. Då skulle jag låta bli... Snart kommer du ändå vilja byta gardiner.

onsdag, mars 21, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home