tisdag, februari 13, 2007

Homestyling - del 2

För er som undrar (Finna, Polly, Elin, Helena) ska jag berätta lite mer om hur det funkade med inredningsexperten som var här.

Vi är medlemmar i en byggmarknad och via deras kundklkubb fick vi erbjudande om att anlita en homestylist till halva priset: tre timmars konsultation för 750 kr. I verkligheten fick vi till och med mer, för bara tiden hon var här uppgick till tre timmar. Sedan tillkommer ju restid och själva jobbet, men det fakturerar hon inte. Snacka schysst!

När hon var här och inspekterade visade vi vilka grova planer vi hade med att riva vägg, sänka tak, lägga golv etc samt preciserade vad vi ville ha hjälp med: färgval, gardiner, belysning och till viss del möblering.

Jag förklarade med ord vad vi gillar/inte gillar och visade lite bilder. Försökte få fram att jag ville att känslan hemma hos oss ska vara "varm, fräsch och modern, men inte trendig och stylad". Flummigt, eller hur? :-)

På återbesöket hade hon med sig collage innehållandes:
1. Förslag på tapet till fondvägg (inte den vägg jag hade trott!)
2. Kulör till övriga väggar
3. Färgval accenter
4. Förslag på gardinarrangemang och tygprov til vardagsrum, kök och hall
5. Förslag på elementskydd och braskamin
6. Förslag på möblering i både vardagsrum, hall och allrum
7. Tips på tavlor, matta och belysning
8. Tips på förvaring i vardagsrum och hall
9. Kataloger med fler tapet- och tygprover
10. Förslag på krukor och växter till fönstren

Dessutom resonerade vi omkring barnhörna/lekyta i vardagsrummet eftersom lillen ju vill vara där vi är!

Jag tycker vi fick mycket för pengarna och framför allt: hon hade fattat så väl vad jag var ute efter. Nu är det upp till oss att förverkliga idéerna och fylla på med eget så att det blir personligt och ännu mer "vi".

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home