torsdag, februari 08, 2007

2,5 timme

Lilleman som varit feberfri sedan i söndags fick gå till dagis i morse. Visserligen hostar han och leker propeller på nätterna, men han har varit pigg och börjat äta igen så det var dags efter en veckas vabbande tyckte vi. Det tyckte inte dagis. Efter 2,5 h ringde dom - "Han har feber igen". 38,2. Inte mycket men ändock feber. Och då får man inte vara på dagis. Skit också. Jag som redan ligger efter på jobbet efter två dagar på konferens. Och maken som varit hemma måste till sitt jobb för att inte hamna i skiten. Det är vid sådana här tillfällen jag önskar att vi hade någon familjemedlem liiite närmre än 25 mil bort...

3 Kommentarer:

Blogger Elin said...

Jag kan vara on call om saker och ting inte smittar :)

torsdag, februari 08, 2007  
Blogger LaBello said...

Du é rar! Men nu har vi kommit överens om att dela på morgondagen - jag vabbar på fm och maken på em. Däremot vill jag GÄRNA träffa er efter den misslyckade RFB-dejten senast. När, när, när???

torsdag, februari 08, 2007  
Blogger Elin said...

när det passar dig, jag är ju ba hemma ja, när kan du?

(och allvarligt, är det vabkris, så kanske sötisen kan vara här, det är ju lite närmre än till morföräldrarna i varje fall)

torsdag, februari 08, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home