fredag, mars 16, 2007

Matt-matt

Jag funderar mycket på mattor nuförtiden.

Vill ha en STOR matta i vardagsrummet, helst ca 3x4 m. Idag har vi en vit Ikea-matta och den är okej men inte kul alls och dessutom alldeles för pluttig i det stora rum vi nu fått iom rivning av vägg. Problemet är bara att jag inte kan bestämma mig för om jag ska låta mattan gå i någon av de accentfärger jag (också) håller på och velar mellan (grönt eller turkost, alt. vinrött) eller om det smartaste är att hålla mattan neutral och låta kuddar och gardiner stå för färgklickarna.

Vill även har en matta i köket. Har kikat på Pappelina, de är både snygga och praktiska. Gillar Seb, Lilo och kanske även Siri. Men passar de? Hmm...

En annan som funderar kring mattor är den här inredningsintresserade tjejen. Kolla in deras renovering - går inte av för hackor! Kika särskilt på det luxuösa badrummet! *skiftar i grönt*

3 Kommentarer:

Blogger Agata said...

Japp. Mattor ska man fundera på. Mycket. Jag tror som du - satsa på en redigt stor. Sen är det nog en smaksak, men jag skulle nog fega ur på en lite mer diskret. Om det inte skulle dyka upp en jättestor och jättefin. (Vad kostar en langetterad jättestor bit heltäckningsmatta, exempelvis?)

Å ett pinsamt stort schlagerintresse är faktiskt inte underligt alls!

fredag, mars 16, 2007  
Anonymous Anonym said...

Vi köpte mattor på Rusta härom månaden! Hade inga tidigare :o)
Får duga tills barnen är aningen större och det är idé att lägga ut pengar på mattor. Just nu leker de rejält på mattorna. Och får magsjuka... och spiller..... Bläk. Vi köpte faktiskt en ganska så röd matta till ett annars mer neutralt rum. Förändrade verkligen hela rummet!!

lördag, mars 17, 2007  
Blogger LaBello said...

Agata: Ja, mattor är viktigt. Och roligt. Har haft en svartmönstrad hemma på prov,men den lämnades tillbaka. För mörkt. Maken är nu inne på en chokladbrun historia av rya-typ, ni vet en sån där långhårig sak. Jag är emot. Jag menar: hur praktiskt är det med småbarn (och en dammsugare som inte används dagligen...)? Följetongen goes on.

Annica: Rusta har jag inte kollat in. *antecknar på minneslistan*

lördag, mars 17, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home