fredag, februari 23, 2007

Rapport från ett bygge

Oh my. Det tar på krafterna att renovera. Vi avancerar! Dock inte så snabbt som jag (vi) önskar, men vi har iaf kommit halvvägs. Hittills har vi:
* Rivit vägg mellan matrum och vardagsrum
* Spårat upp för eldosor och slangar i alla rum. Detta var det mest krävande och tog iaf en dag extra. Väggarna i det här gamla modulhuset är dessutom isolerade med sågspån, så varje litet hål i väggen = sågspån över ALLT. Shit vad jag har sammsugit.
* Slitit ner spänntak i vardagsrummet och plockat MILJONER spik i taket
* Öppnat upp mellan hall och allrum
* Satt gips på 2/3 av väggarna
* Spacklat skarvar mellan ovan nämnda plattor
* Köpt hem och provmålat 5 (fem) olika beiga kulörer men ingen faller mig på läppen. Har nu frångått det traditionella NCS-systemet och kör egna blandningar men hittar ändå inte rätt. Färgen ska matcha tapeten och soffan. Eftersom de matchar varandra borde det inte vara så himla svårt, men det är tusan omöjligt att hitta rätt nyans. Jaja, letar vidare.

Jag har dessutom hittat en braskamin som jag vill ha: Lotus Liva 2G. Ska räkna lite på det även kolla om man kan en hitta billigare nånstans. Har en offert på ca 45.000 - lite dyrt...

I morgon blir det slipning och fortsatt spackling. Jippi. :-)

6 Kommentarer:

Blogger Polly said...

Vad duktiga ni är! Jag blir matt bara av att läsa det. :)
Doktorn har typ en sån kamin, det är sjukt mysigt!!

lördag, februari 24, 2007  
Blogger Agata said...

ååh, vad ni jobbar. Duktigt!

lördag, februari 24, 2007  
Blogger Elin said...

ja ni är jätteduktiga! vi som inte ens har orkat skruva upp gardinstänger! Får vi före och efterbilder också?

Helt OT: Vi har en nalle som är döpt till Bello. Så varje kväll så säger vi godnatt Bello, å då tänker jag på dig :D

(Bello köptes av barnafadern när han var i Belgien, därav namnet, fantasin börjar tryta nu på alla kramdjursnamn)

lördag, februari 24, 2007  
Anonymous Anonym said...

Duktigt jobbad. Jag har varit där och vet precis hur det känns.

Du är utmanad i min blogg :)

tisdag, mars 06, 2007  
Blogger Agata said...

Hoppas du har möjlighet att slita dig från renoveringen och svara på lite frågor. Du är utmanad och arbetsuppgifterna finns på min blogg!

torsdag, mars 08, 2007  
Anonymous Anonym said...

Dax att uppa igen, tycker jag!!! Hoppas allt flyter på bra. KRAM!

onsdag, mars 14, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home