torsdag, mars 15, 2007

Utmaning

Jag är utmanad av Annica och Agata.

De tror jag är underlig. Tja, vad tycker du?

1. Jag är schlagernörd. Och inte bara lite sådär på kul för mig själv, nej jag delar gärna med mig av årtal och låttexter till den som är intresserad (eller inte). Min guldålder ligger mellan 81-86. Undrar du vilken låt Karin Risberg sjöng, vilket år Haakon Pedersen var med eller hur refrängen gick i "Dansa med vindarna" med All of a sudden - fråga mig.

2. Jag har fotfobi. Kan inte ens fila mina egna fötter. Bara att skriva om det ger ryysningar och illamående. För att inte tala om ljudet av någon annan som klipper (tå)naglarna. *uäck* *rusar på toa*

3. Jag tycker att ett gott pålägg på en smörgås är kaviar och banan. Samtidigt.

4. Jag är bra på Alfapet och har periodvis varit besatt av Scrabble på nätet. Jag har tom sjukskrivit mig en gång för att jag inte orkade gå till jobbet efter att ha suttit uppe hela natten utan att kunna sluta.

5. Jag använder rouge som ögonskugga. Jag inbillar mig att det hjälper mig att se sund och mindre vinterblek ut.

6. Jag är kupong-fetischist. Jag är medlem i varenda kundklubb som finns som ger återbäring i form av rabattkuponger och värdecheckar. Och jag känner mig som en vinnare varje gång jag använder en av dem.

Och eftersom jag inser att jag är ohjälpligt sist ut i denna lilla följetong utmanar jag ingen. Surfa till din favvobloggare ska du se att hon redan skrivit sin lista. Tack och godnatt.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Åh! Jag brukar också ha rouge som ögonskugga. Helt galet. ;-)

torsdag, mars 15, 2007  
Anonymous Anonym said...

Du skulle klart hälsat på mig när jag var nyopererad i foten - DÅ var foten läbbig minsann....

fredag, mars 16, 2007  
Blogger LaBello said...

Anna: då är vi två då! :-)

Annicab: Uuuuuuuurk!!!

lördag, mars 17, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home