söndag, juli 09, 2006

Sista kvällen i frihet

Jaha. Så sitter man här och har just strykit jobb-kläderna. I morgon bitti ringer klockan till en ny arbetsdag. Den första på 13 månader. Känns hur skumt som helst. Läskigt rent av. Jag har glömt hur man gör när man jobbar. Dessutom har jag fått en ny tjänst under föräldraledigheten och vad jag ska göra nu vet jag bara på ett ungefär. Men jag har ett skrivbord. Och en vecka att gå bredvid min vikarie. Dessutom är det ju semestertider, så det borde vara lugnt. Kan man hoppas.

Sonen har vi lämnat hos mormor och morfar, för att jag ska kunna ägna mig helhjärtat år förvärvsarbetet och den blivande maken ska kunna renovera i lugn och ro. Att åka ifrån guldklimpen i förmiddags var tufft. Det är första gången vi ska vara ifrån varandra så länge. Mormors rapport på telefon i kväll förtäljer dock att det bara är jag som tycker att separationen är svår. Lillen har lekt och lattjat och hållt igång så att han somnade ovaggad ikväll. Och har inte varit ledsen en endaste gång. Så saknad var man alltså. Fast det känns faktiskt jättebra att han är så trygg med dem att han inte ens märker att jag åkt.

Har gjort provuppsättning av bröllopsfrisyren i helgen. Det blev toppenbra, precis som jag ville ha det! Lite prinsess-likt och tjusigt. Men jisses vilken tid det tog. Och att bära omkring på ett par kilo löshår uppe på skulten kommer att kännas! Den som vill vara fin... Ett litet bildbevis ser ni här nedan. Vad tycks? Obs, betänk att det kommar att ligga nya finfina ljusa slingor i det egna råttfärgade håret och att inga nät eller nålar ska synas.



Bild på klänningen ligger här för den som vill få en hint om hela härligheten.

Och ang bilder på köket. Ja, det kan nog skakas fram några progressbilder vad det lider, fast en om dan blir det inte. Och jag uppdaterar från lägenheten. Vi har ju inte flyttat ännu. Jag har inte ens börjat packa om jag ska vara ärlig. Visserligen är vi gravt internetberoende både jag och sambon, och självklart ligger en beställning hos Bredbandbolaget sedan veckor tillbaka. Men vi surfar inte i röran. Vi (hrrm... han) jobbar. Så var det med den saken! :-)

3 Kommentarer:

Blogger Polly said...

Åh! Som en prinsessa! Vad fint!!

måndag, juli 10, 2006  
Anonymous Anonym said...

Jättefint!

måndag, juli 10, 2006  
Anonymous Anonym said...

Jättefin frisyr!!! Åh va fin du kommer vara på Er Dag med den klänningen oxå! Kram kram!

tisdag, juli 11, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home