fredag, juni 16, 2006

En epok går i graven

Idag har jag gjort min sista dag som mammaledig. På måndag börjar M sin pappaledighet och jag går tillbaka till jobbet. Fast jag startar som sagt mjukt med 3 v semester.

Nu ikväll har vi firat den stundande ledigheten (haha, som om man är ledig när man renoverar hus) med mysmiddag på balkongen. Sonen var på sitt soligaste humör och hade på sig sitt nya coola linne från Polarn o Pyret med ett stort P på bröstet (P för Pappa såklart).

Världens goaste 1-åring tränar på att gå själv

Inpiration till middagen fick jag telefonledes av Elin.

Meny (nu med bildbevis)


Först: crostini med tre olika toppings: feta/oliv/chilicreme, parma å pesto samt mozzarella med körbärstomat och rödlök. Mums! Dryck: gula änkan.


Sedan: ingefärsinkokt lax med romsås, kokt potatis och sockerärtor. (På bilden saknas såsen, den anlände tallriken sekunden efteråt) Dryck: ett nytt Alsace som jag redan glömt namnet på á 79 backalobas.


Sist men absolut inte minst: jordgubbar med vitchokladmascarpone.

Ojojoj. Min mage står i sju hörn. Så gott.

Och det var allt från Bellos matblogg för idag.

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Har jag missat att något firas?? Eller är det er vardagsmat???!! Himla gott ser det ut i alla fall. Fast "godast" ser nog Godingen ut :)

lördag, juni 17, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home