lördag, maj 20, 2006

Rapport

Även om det står stilla här på bloggen kan jag föräkra att i mitt liv händer det ett och annat.

Vi har iallafall sålt lägenheten och det med snubbigt bra förtjänst - som Elin säger så skrattar vi hela vägen till banken.

Dessutom har allt löst sig till det bästa med huset (för att göra en lång historia kort: vår besiktningsman hittade lite grejer och när vi gick vidare och undersökte saken djupare visade det sig att det behövdes åtgärder för ca 150.000 kr. Inget vi ville betala, säljarna var dock av annan åsikt. Efter förhandlingar har vi enats och alla är nöjda.)

Renoveringsplanerna är påbörjade och just nu funderar jag mycket över köksinredningar, olika slags golv och braskaminer (som vi ju kommer att ha råd med nu). Riktigt roligt faktiskt!

Dessutom har mitt liv vid sidan av mammarollen fått sig ett uppsving. Har bl.a. varit på vinkväll, kommit igång med träningen igen och ikväll har jag varit på bio och sett DaVincikoden - på premiärdagen å allt. Kan säga så här: jag är glad att jag läst boken annars hade jag nog haft svårt att hänga med i svängarna. Men den var spännande, Hanks var bra mycket bättre som Langdon än jag förväntat mig och det ger en ytterligare dimension åt historien att få se platser och målningar på bild också. En trea får den i betyg.

Sonen har hunnit få fyra tänder i överkäken och i förrgår tog han sina första steg. Min älskade lilla plutt, snart fyller han 1 år. Vart tog det här året vägen???

Har köpt brudskor, bokat fotograf och planerat frisyr. Återstår nu att hitta ett band (panik!!).

Sedan var det nog inget mera. Jo just det, ska ju börja jobba om drygt en månad. Nedräkningen har börjat.

*phu*

3 Kommentarer:

Blogger Polly said...

Grattis till megavinsten! Låter som du har en rätt bra tillvaro just nu, härligt! :)

lördag, maj 20, 2006  
Blogger Lena said...

Vad kul att skratta hela vägen till banken - låter härligt! Grattis! Och vad roligt att inreda kök... det vill jag också göra!

söndag, maj 21, 2006  
Anonymous Anonym said...

Härligt att höra att saker och ting faller på plats! Och roligt med försäljningsvinsten; grattis!

måndag, maj 22, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home