fredag, april 28, 2006

Vi har blivit med hus!

Så blev det klart till slut: vi fick huset! Efter en budgivning som startade segt i tisdags men som blev en intensiv och nervpirrande historia på sluttampen gick vi segrande ut striden. Vi övertrasserade visserligen vår gräns med 50.000 (varför blir det alltid så?) men priset känns ändå rimligt. Papperen skrivs på måndag.

Kan dock inte riktigt fatta att vi fick det!!! Nu är det inget snack om att vuxenpoängen haglar: barn, bröllop, kombi och hus. My God! Bara hunden som saknas. Fast någon sådan lär det aldrig bli om jag får bestämma. Guldfiskar är MYCKET behändigare.

Nu ska jag fortsätta att möblera upp rummen i tanken (det började jag ju med redan på visningen) och planera för renovering och alla nya tjusiga möbler vi ska köpa. Man måste ju ha ett önskescenario så kan man utgå från innan man plockar in realiteten. Braskamin, väggplasma och trädäck är några punkter jag skriver upp på listan. Sedan får vi se vad pengarna räcker till.

Tjoho!

13 Kommentarer:

Blogger Elin said...

Igen, GRATTIS! Och så måste ni ha en schysst grill :)

lördag, april 29, 2006  
Anonymous Anonym said...

Grattis! Vad kul!

lördag, april 29, 2006  
Blogger Polly said...

Men jeeezzees! Grattis!! Vart ska ni ta vägen, då?! *nyfiken i en strut*

söndag, april 30, 2006  
Blogger Polly said...

Eehm,glöm det, jag såg att du svarat nedanför.. :) Fast jag vet inte var det ligger någonstans..!

söndag, april 30, 2006  
Anonymous Anonym said...

Ooooh - grattis! Visst känns det pirrigt? Jag fick nypa mig i armen flera gånger om dagen när vi köpte vårt hus...

måndag, maj 01, 2006  
Anonymous Anonym said...

Ooooh - grattis! Visst känns det pirrigt? Jag fick nypa mig i armen flera gånger om dagen när vi köpte vårt hus...

måndag, maj 01, 2006  
Blogger LaBello said...

Elina: japp, en Weber (gasol) står på önskelistan! :-D

Polly - typ bredvid Älvsjö... Kolla kartan! :-D

Annica: ja det känns helt overkligt. Man sätter sitt namn på några papper och så har man fått ett hus, liksom. (Och en himla massa pengar att punga ut...) :-D

måndag, maj 01, 2006  
Blogger Maria said...

Grattis! :-)

måndag, maj 01, 2006  
Anonymous Anonym said...

Grattis!
När vi köpte vårt hus var jag i ett lyckorus i flera veckor- härligt!
Grattis!

tisdag, maj 02, 2006  
Anonymous Anonym said...

wow! grattis! Då blir vi typ grannar i december!
/Cilla

onsdag, maj 03, 2006  
Blogger LaBello said...

Maria & Bea: tack!

Cilla: kul! Då kan vi komma å grilla hos varandra nästa sommar :-D

torsdag, maj 04, 2006  
Blogger Fisso said...

Grattis!!!

måndag, maj 08, 2006  
Blogger LaBello said...

Fisso: Tack! Festligt att du hittat hit. (hur gick det till???)

måndag, maj 08, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home