måndag, juni 12, 2006

Vart tar tiden vägen?

Oh my god, det går så fort nu. Vart tar tiden vägen?

Lilleman har fyllt 1 år. Vi hade kalas med tårta och paket, han fick en massa fina grejer men var nästan mest road av snörena och flaggorna på tårtan.

Vi planerar renovering i kubik, köket är ju bestämt men ska vi göra om all el? Dra om vatten och värme? Sätta gipsskivor på väggarna eller bredspackla? Parkett eller laminatgolv? Inbyggda skjutdörrsgarderober? Etc etc. MASSOR att fundera på. Och vi har inte ens fått nyckeln än.

Har försökt hitta hantverkare men i juli månad stänger visst butiken Sverige, så det blir till att själv kavla upp ärmarna. Tur att jag har en nyexad lillebror som gärna "will work for food" denna sommar.

Sade jag att grillen är inhandlad förresten? En gasol, modell stor, med tillhörande vagn i hardwood. Sambons våta dröm har gått i uppfyllelse. Och jag kan väl tänka mig en liten lax eller kycklingfilé från denna som kvällsmat i sommar.

På måndag börjar M sin pappaledighet och jag går per definition tillbaka till jobbet. Fast jag börjar med tre veckors semster. Rätt ok! :-)

Jag har lyckats klämma ett par kilo till och har nu 1,5 ynka kvar till 60 kg. Fasen vad segt det går. Och tusan vad många glassar, coolers och födelsedagstårtor (alla ungar fyller ju år nu) som lockar på mig och skriker "Bello ät upp mig!". Herre hjälp mig att vara ståndaktigt.

Musiken till bröllopet är vald och kantor och solister bokade.
Det blir:
In: Drottningholmsmuisken, sats 1
Ut: Drottningholmsmusiken, sats 20
Solosång: Tillägnan (M. Dominique/Lars Forssell)
Solo saxofon: För kärlekens skull (T. Gärdestad)
Solo sång: You are the sunshine of my life (S. Wonder)

Jag har köpt skor och tiara (känner mig som en prinsessa!). Återstår underkläder vilket är ett kamikazeuppdrag med liten parvel i släptåg. Dessutom är det så gott som slutsålt (!) på alla underklädesbutiker av någon slags rang. I alla fall om man vill ha en lite finare torselett och inte bonntrosor eller leopardmönstrade stripteaseplagg.

Har också börjat detaljplanera frisyren med min frisör. Ska kolla färg för löshårsinköp nästa helg och sedan göra provuppsättning/provsminkning i början på juli.


Träffade prästen och gick i genom ceremonin i förra veckan. Han fuskläste sia delar och vi fick provstå framme i koret. Shit vad coolt! Det börjar banne mig bli på riktigt nu.

Tyvärr, roliare uppdatering än så här kan jag inte bjuda på. Nu måste jag surfa vidare för att hitta ett band som kan spela på festen. *panik*

Hastalavista.

6 Kommentarer:

Blogger Elin said...

alltså, vad är BONNTROSOR?!

måndag, juni 12, 2006  
Anonymous Anonym said...

Jag röstar på tunna gipsskivor efter att ha tittat på när sambon har dragit bort sex lager gammal tapet och bredspacklat väggarna här hemma. Mycket spacklande och slipande blev det! ;-)

tisdag, juni 13, 2006  
Anonymous Anonym said...

Finns något som heter "återställarväv" som man sätter upp och sedan målar. Blir skitsnyggt. Själv är jag trött på bredspackling...

Du är "taggad" på min sida :)

torsdag, juni 15, 2006  
Anonymous Anonym said...

Den stora dagen verkar närma sig. Vilket datum är det förresten? KRAM och trevlig helg!

fredag, juni 16, 2006  
Blogger LaBello said...

Elin: jamen duvet: höga, mamuluckliknande i tunn fomlös bomull - inte helt olika landstingets...

Helena: gipsskivor ligger bra till för då kan man lägga elkablarna i skarven.

AnnicaBe: hmm - sån där väv måste jag kolla in. Var finns sådan? Bygghandeln? Wow - min första taggning *rusar*

Finna: jojomän - den 9/9 är det dags. Det är inte ens tre mån kvar. Tiden rusar! 3vlig helg tillbaka! :-)

fredag, juni 16, 2006  
Anonymous Anonym said...

Nu var det ju ett tag sen, men kanske är aktuellt ändå? Här är ett bra ställe att få tag på hantverkare: www.hantverkarguiden.se

torsdag, mars 20, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home