torsdag, juni 29, 2006

Jorå

* I morgon är vi stolta husägare. Nycklarna landar i våra fickor kl 9.30 i morgon bitti.

* Jag är inte längre föräldraledig. Har nu semester och börjar jobba om 1,5 vecka.

* Jag har gått ner alla kilon jag skulle (-15). Nu ska jag hålla dem också.

* Sonen har börjat säga några ord (mamma, pappa, kaa=klocka, fff=fågel, taa=tack). Han är så stor och duktig.

* Vi har bokat band till festen! Och ordnat med musiken i kyrkan, bokat logi för bröllopsnatten, konsulterat florist för utsmyckning av lokalen (blir ashäftigt), beställt löshår och tiara, köpt smycken och underkläder, bokat och träffat barnvakterna (sonen älskade dom), beställt partytält, kollat upp linne och servis som ska hyras, tittat ut platser för fotograferingen, håller koll på gästlistan (60 pers anmälda vid dags dato, ska bli några till).

Jo men jag tror att jag har läget under kontroll!

5 Kommentarer:

Blogger Agata said...

Jäklar! 15 kilo!!! Jag är så oerhört imponerad! Vad gjorde du? Trollade? Hur jag än har försökt med GI så lyckas det inte. Suck. Min karaktär behöver onekligen lite påfyllnad.

Och grattis till hus!

fredag, juni 30, 2006  
Anonymous Anonym said...

-15 kg = RESPECT!!!

Skall tänka på dig 09:30, det är ganska häftigt att stå där med nycklarna och vara husägare. Och lite läskigt anvarstyngt liksom :)

Ert bröllop blir säkert jättefint. Stor skilland mot vår borgeliga vigsel en lördagförmiddag i kommunhuset i Haninge (= shoppingcentret med lördagsshoppare...) fast vi är gifta ännu - snart 16 år senare :)

fredag, juni 30, 2006  
Blogger Elin said...

huh, det verkar jobbigt att gifta sig ;)

fredag, juni 30, 2006  
Blogger Polly said...

Wow, du ligger i! Och minus femton, helt otroligt bra jobbat!!

lördag, juli 01, 2006  
Blogger LaBello said...

Agata, Annica, Elin & Polly:
Tack för era glada tillrop ang viktminskningen. Jag är faktiskt helnöjd själv. Har inte gjort mer än lagt om kosten och ätit GI-inspirerat, dock inte slaviskt. Men GI funkar verkligen på mig! Sedan såklart tagit bort godis och kaffebröd i veckorna. Men på lördagar får man äta vad man vill. Plus motion: Frisks 1 gg/v och springa ca 5 km 1 gg/v. Alltså inget extremt.

Bröllopet blir (förhoppningsvis) precis så bra som jag/vi vill ha det! I och med att jag varit mammaledig och haft tid över att ringa och fixa och dona har vi kunna sy ihop ett alldeles eget paket. Det hade nog inte funkat annars. Och viktigast är ju faktiskt att vi blir gifta (fast festen är rätt viktig den med)!

Huset: ja, det känns sååå bra! Och för varje steg jag tar i trädgården, för varje runda i omgivningarna, för varje renoveringsidé känns det bara bättre. Men fråga mig om en månad i byggdamm så får vi se var jag säger då... :-)

lördag, juli 01, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home