onsdag, februari 15, 2006

På't igen

Har precis kommit hem från kören. Vi hade årsmöte ikväll. Gissa vem som blev vald till ordförande för kommande år? Just det: moi. Att jag aldrig kan lära mig att säga nej!

Fast jag vet ju så väl hur jag funkar. Kan liksom inte hålla fingrarna från syltburken. Vill vara med och påverka och bestämma. Tycker mig ha en del att komma med. Så då kan man ju lika gärna göra det med besked, från en post där man förväntas strukturera upp och ha åsikter.

Har varit där tidigare. Några gånger har jag verkligen inte kunnat säga nej och tagit på mig alldeles för mycket. Så ska det inte bli den här gången. Den här gången ska jag d-e-l-e-g-e-r-a.

Hahahahaha.

Fråga mig om ett par månader hur det har gått.

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Vad är det för slags kör du är med i?
Och hur går det med musikvalet?

onsdag, februari 15, 2006  
Blogger Polly said...

hahahaha, kan man tänka sig! ;D

torsdag, februari 16, 2006  
Blogger LaBello said...

Paula: det går långsamt men framåt. :-D Har hittat Sommarhymn på en samlingsskiva. Den finns dock inte utgiven på noter, så om vi vill ha den måste vi hitta någon som kan planka den och transkribera till piano/orgel. Men jag kollar vidare. Fick tips om Birkalåten, men den gillade jag inte. Ska lyssna på dina förslag också. Det vill bara till att lillen är på bra humör alt. sover när jag är i skivaffären... *s*

Kören är en pop- och schlagerkör som heter Take A Note. Precis min repertoar! :-)

torsdag, februari 16, 2006  
Blogger Agata said...

Haha!
Känner igen det där!

Så är det när man är uppfostrad till att vara duktig och medveten. Dåp kommer uppdrag på löpande band.

Dessutom ska man inte bortse från att du förmodligen är bra på ordförereiet också - annars skulle de ju inte välja dej!

fredag, februari 17, 2006  
Blogger LaBello said...

Agata: det är vår generations förbannelse: att vi ska fara så förbaskat duktiga! Fast det är ju kul också. :-)

söndag, februari 19, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home