tisdag, februari 14, 2006

Nedräkningen har börjat

På lördag smäller det. Då startar Cirkus Melodifestivalen och min högtid på året inleds. Men trots att jag betecknar mig som schlagerfantast måste jag erkänna att jag i år är pinsamt dåligt inläst. Vet vilka städer och ungefär vilka artister som ska vara med, men där tar det stopp. Tidigare år jag haft haft stenkoll och dessutom haft biljetter till både genrep och final. I år blir det första parkett i soffan.

Ser mest fram emot att se Kikki och Carola göra comeback (har de någonsin varit borta?). Undrar vad Electric Banana Band och Björn Kjellman ska hitta på. Fasar för Hannah Graaf och Günter.

Fem dagar kvar and counting.

Och tidernas bästa svenska schlager heter Dag efter dag. Internationellt: Hallelujah. Om nu någon undrade.

3 Kommentarer:

Blogger Elin said...

oh yes! klart vi kollar på lördag! till och med sambon är frälst :D

onsdag, februari 15, 2006  
Anonymous Anonym said...

Åh nej. Är det schlagerträsket igen. Jag gillade när det var EN lördag med 10 bidrag i en "klar final". Nu är det utdraget in absurdum. Där ser man hur olika det är.

Jag sitter nu klistrad framför OS-sändningarna, något säger mig att du inte alls gör det samma :)))) Jag älskar stora mästerskap. Kan sitta och glo på match efter match i rodel, curling, hockey osv. Loooovely!

onsdag, februari 15, 2006  
Blogger LaBello said...

Elin: way to go!

annica: hehe, smaken är bekant som baken! Fast igår stod teven på när det var curling och jag råkade kolla ett par minuter. Rätt cool sport faktiskt, även om jag inte fattar riktigt vad det går ut på. :-D

onsdag, februari 15, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home