måndag, januari 23, 2006

Blodchock

Jag har blivit extremt förtjust i apelsiner den sista tiden. Dom är verkligen söta och goda nu. Efter helgen ekade det dock tomt i fruktskålen så jag paltade på lilleman och travade iväg till ICA i snögloppet. Festade loss med att köpa både mango och ananas, men suget efter apelsin var störst, så jag plockade ihop en stor påse och skyndade hem.

Väl hemma fixade jag en latte och satte mig framför datorn och började skala. Hann bara få av första strimlan innan jag upptäckte misstaget: jag har köpt blodapelsiner! Något som jag inte ätit sedan 1800 kallt, eftersom jag tycker det är otäckt och alldeles för beskt, nästan som grapefrukt.

Men, besvikelsen upptog inte apelsinsuget så jag skalade vidare och smakade lite föriktigt på första klyftan. Och upptäckte till min förvåning att det var ju riktigt gott! Ganska sött och väldigt friskt. Den slank ner utan problem. Och det gör nog de andra sex som ligger kvar i skålen också vad det lider.

Undrar just om det finns mer mat som jag ratat pga tidiga traumatiska smakupplevelser, men som kanske skulle vara goda idag? Leverbiff? Messmör? Eller - värsta tänkbara - stuvad spenat? Inte för att jag tänker undersöka det, men ändå...

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Messmör är urgott. Leverbiff är urgott. Stuvad spenat är en riktig läckerhet. Sådeså :)

måndag, januari 23, 2006  
Blogger LaBello said...

Nähädu gumman, den går jag inte på! :-)

måndag, januari 23, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home