lördag, juli 19, 2008

Semester

Har överlevt två dagar på Astrid Lindgrens Värld. Sonen ÄLSKADE det! Framför allt Emil. Ojoj, vi såg varenda pjäs i "Katthult". Efter pjäsen minglade skådespelarna runt och sonen var som en skugga på den stackars killen som spelade Emil. Dock vågade han inte riktigt tilltala honom, utan cirklade runt som en satellit. Haha.

Pippi var också poppis. Själv var jag impad över hur bra ordnat det var. Det enda som inte var bra var maten, men vad kan man förvänta sig på ett ställe som utfordra tusentals vuxna och barn per dag?

Bodde på Stadshotellet i Vimmerby, vilket jag VARMT rekommenderar till alla barnfamiljer, Jättebra service, lekrum, barnbuffé med olika barnrätter för 65 kr (pannkaka, köttbullar, spagetti etc). En stor veranda där vi vuxna kunde sitta och äta i lugn och ro (!) medan barnen lekte på en jättestor klätterbåt utanför. Grymt.

För övrigt läser jag böcker, ett typiskt sommartecken. Har just avslutat den fruktansvärt sorgliga (men otroligt bra) Flyga drake. Oj vad jag grät. Inte bra för hjärtat, nu ska jag ägna mig åt en deckare.

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Ninaninanna osv. Här kommer boktips från Bryssel *pling*
Om du vill testa något extremt lättläst ungdomslitteratur och inte ryggar för fantasy så kolla in Stephanie Meyers trilogi: Twilight, New moon och Eclipse.

Om du vill läsa extremt bra fiction (jag läser aldrig fiction men fastnade HELT) så kolla in The traveler av John Twelve Hawkes.

Kram

tisdag, juli 22, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home