måndag, juli 07, 2008

Å nu blir det reklamfilm

Mycket av den reklam som går på teve är verkligen inte bra. Ointressanta, baserade på icke kreativa idéer, underskattar tittarna och är allmänt fördummande.

Men så finns det en del guldkorn, som fångar intresset och skapar positiva associationer. Just nu kör Comviq en hysteriskt rolig kampanj för utlandssamtal. Om de också är köpdrivande och går hem i målgruppen vet jag inte, men JAG tycker de är fantastiska! Hur roligt måste de inte ha haft när de spelade in dem?

Jag skiter i att detta är reklam för en konkurrent. Kolla in filmerna här.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Haha! Jag hade bara sett den med snowracer på taket!!! Men den med moppen som sladdar runt och gör märken i golvet är obetalbar :D

tisdag, juli 08, 2008  
Anonymous Anonym said...

Haha, ja dom är ju för roliga!! Särskilt den med moppen!! :D

onsdag, juli 09, 2008  
Anonymous Anonym said...

Helt rätt analys, jätteroligt. Jag är annars helt lost vad gäller svensk reklamfilm. :-)

onsdag, juli 09, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home