söndag, maj 25, 2008

Mors dag

Har haft en mysig mors dag. Mormor och morfar som var här på besök tog med sig sonen till Skansen. Maken och jag tog tillvara på den barnlediga tiden på varsitt vis. Han klippte gräs och spejade efter platt teve. Jag gav mig i kast med det hägrande akrylmålandet. Underbart rogivande och energiframkallande på samma gång. Resultatet blev helt okej: fyra tavlor som troligtvis kvalar in till att hängas upp. :-)

När skansentrion kom hem blev det morsdagsfika med tårta och blommor till både mig och mormor - liljekonvaljer. Doftar ljuvligt!

Resten av eftermiddagen och kvällen har tillbringats utomhus med nya leksaker och grillning. Är så nöjd med att värmen är tillbaka. Livet känns så mycket enklare och skönare i ett slag.

F.ö. hade Skansenbesöket idag en djupare mening. Sonen gjorde nämligen ett studiebesök hos katterna och provslängde en av sina nappar. Tanken är att han ska slänga resten om två veckor när han fyller 3, mot löfte om ett besök i leksaksaffären där han får välja precis vilken leksak han vill. Hittills har han inte varit heltänd på idén, men faktiskt så slängde han sin napp idag, och pratade om att han var en "stor kille". Dock ville han inte sova utan ikväll, så det är en liten bit kvar att vandra innan vi är där. Får fortsätta bearbeta...

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Jag hoppas att det kommer bilder på dina alster här i bloggen! Jag blir ju nyfiken =)

måndag, maj 26, 2008  
Anonymous Anonym said...

Låter som en mysig mors dag.

Enda positiva med att ha två söner som båda totalvägrat napp är att vi sluppit gå igenom det där med att sluta.

Men, åh, vad jag många gånger önskat att de hade velat ta nappen!!!

tisdag, maj 27, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home