söndag, maj 04, 2008

I'm back!

Så är man åter på svensk mark efter en intensiv och härlig semester i New York. Trots fisigt väder (10 grader, blåsigt och mulet med inslag av liiiite sol) har vi haft det toppen. Bäst var läget på hotellet (25 gatan). Eller promenaden i Hells Kitchen. Eller kvällen i Brooklyn med underbar mat, mysig miljö och promenad över Brooklyn bridge med utsikt över Manhattan i kvällsskrud. Eller jazzkvällen på Blue Note. Eller Spamalot på Broadway (hillarious!). Eller all super-mega-shopping. Eller... ja, det var bra helt enkelt.

Flygresan hem var dock liten jobbig sak. Inte mkt sömn där inte. Och med tidsskillnaden på 6 h börjar det kännas lite grusigt i ögonen, minst sagt. Sitter därför här och försöker febrilt hålla mig vaken så att jag kan få ordning på jet lagen. Maken gav upp och sover som en klubbad sedan flera timmar. Själv ger jag inte upp. Tandpetare, någon?

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

ÅÅÅÅÅÅÅÅ avundsjukan rister i själen även om jag verkligen unnar dig denna resa! Men åååå... Jag vill också! Det låter onekligen som om ni har haft det bra. Själv har jag spenderat en vecka i norra Sverige, för mig redan det exotiskt och efterlängtat. SÅ bra att hotellvalet föll väl ut. Och att resan fyllde sitt syfte: livslust och njutning. Shopping är bra.

söndag, maj 04, 2008  
Blogger Polly said...

Välkomna hem!! :)

Vad har du köpt..?

söndag, maj 04, 2008  
Anonymous Anonym said...

Åh, jag vill oxå! Men resan till Riga var inte heller helt fel. Ser fram emot bildbevis!

måndag, maj 05, 2008  
Blogger LaBello said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

onsdag, maj 07, 2008  
Blogger LaBello said...

K: ja, det var bra. Men för dig antar jag att det var ännu mer bra att komma hem ett tag?

P: äsch, inget särskilt. Bara lite väskor, skor, byxor, toppar, klänning, smink och hudcreme... plus kläder till lilleman från Ralph Lauren, Guess, Tommy Hilfiger, Roca och Calvin Klein.
Maken däremot visade sig från en helt ny sida: shopaholic! Eller vad sägs om tre kostymer, 20 skjortor, 5 par byxor, tröjor, skärp, strumpor. Och så en Ipod.
:-D

F: Riga - låter mysigt! Är det som Tallinn?

onsdag, maj 07, 2008  
Blogger Elin said...

TJUGO SKJORTOR! Ska han sluta tvätta?

onsdag, maj 07, 2008  
Blogger LaBello said...

Agenten: han tvättar inte. Det gör kemtvätten. :-)

torsdag, maj 08, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home