onsdag, april 09, 2008

Julafton i april

Polly sålde ut grisungens avdankade leksaker och jag slog till. Vid en diskret lunch i centrala stan bytte sakerna ägare. D.v.s. det var Polly och jag och två proppfulla papperskassar med leksaker på ett överfullt Åhlénscafé. Ja, det var lite svettigt innan vi hittat nånstans att sitta. Men sedan blev det indisk kyckling, skvaller och som sagt - två kassar med leksaker som gjorde mig till rena jultomten här i eftermiddags. Sonen jublade för varje bil som fiskades upp ur kassens innandöme och när parkeringsgaraget monterats ihop var lyckan total. Han har lekt med dem hela kvällen. Den solklara favoriten "Hemglassbilen" som spelade den enerverande sången gång på gång på gång försvann dock mystiskt efter sisådär en halvtimme...

Nöjt kan jag dock konstatera att för en spottstyver fick jag både en happy unge och har gjort en insats för miljön. Recycling is da shit.

1 Kommentarer:

Blogger Polly said...

Haha, grejen med Glassbilen är att BATTERIERNA VERKAR HÅLLA I EVIGHET!! Jag har aldrig bytt, och det var väl ett par tre år sen den där bilen hamnade i vårt hem.

:-D

onsdag, april 09, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home