torsdag, april 03, 2008

Vad är väl en bal på slottet?

I kväll skulle jag ha varit på Konserthuset och Guldäggsgalan. Mitt företag har nämligen tre nomineringar i olika kategorier, varav ett bidrag är mitt. Alltså, ett bidrag från min allra första kampanj som PL, det är lite stort.

Tyvärr sammanföll detta evenemang med att maken ska in med sin första offert på nya jobbet i morgon, och eftersom de inte är klara blev det kvällsjobb för hans del och återbud till galan för min.

Så istället för att mingla med champis sitter jag och tröstäter chips och surfar. Och är det inte lite ödets ironi att jag just fick sms från, i tur och ordning,
a) min chef
b) projektledaren på byrån
c) en kollega
som samtliga gratulerar till att jag/min kampanj fick silverägg (2:a plats) i sin kategori, samt att det var det enda pris firman fick.

Nåja, jag slipper ju vara bakis i morgon iallafall. Och vi har fått ytterligare incitament till att försöka hitta en barnvakt som bor närmre än 25 mil bort.

Jag knyter handen i fickan och mular ännu mer chirre.

7 Kommentarer:

Blogger Elin said...

Innan jag skriker Faaaaaaaaaaaaan så måste jag ju säga GRATTIS! Dags för löneförhöjning igen ;)

på www.grannar.se finns många barnvakter som bor nästgårds. När jag tänker efter så har en kollega en superbarnvkat som inte bor så långt ifrån er. ska jag höra med henne?

fredag, april 04, 2008  
Blogger LaBello said...

Agenten: JAAAAAAA!!!! (och tack, förresten :-)

fredag, april 04, 2008  
Anonymous Anonym said...

Hej där! GRATTIS till silverägget! Det är så stort!!! Gud så stolt jag är över dig nu. (Jag menar ännu mer...)

En kompis /kollega till mig i Sthlm skaffade en barnvakt som de anlitade även för att gå ut och äta middag och bio etc på egen hand med sin man, + jobbsituationer etc och hon säger att det är det bästa hon någonsin har gjort och att barnvakten var värd alla pengarna och mer. Lycka till!

fredag, april 04, 2008  
Blogger Elin said...

och nu såg jag ditt namn i DN! Riv ut och rama in!

fredag, april 04, 2008  
Blogger Agata said...

Grattis, grattis! Härligt med belöning och respons på det man gör i jobbet! Du är värd en påse chips till!

fredag, april 04, 2008  
Anonymous Anonym said...

Jag instämmer bara med alla ovanstående i hyllningskören. Jag tror att jag ska ta lite på dig i helgen, sådär liksom "Å ja ba nuddade en kändis ba!"

Tips på barnvakt; Studenter! Flera av barnens "hämterskor" (som barnen själva döpt dem till) är just studenter. Och flera av dem upphittade via lapp på Lärarhögskolan ;-)

Kram på dig!

fredag, april 04, 2008  
Anonymous Anonym said...

Grattis till silverägget!!! Åh va kul att det går bra för dig. Synd att du missade partajet bara... KRAM!!

tisdag, april 08, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home