onsdag, april 02, 2008

Fröken Facit på nya äventyr

Det var firmafest igår. Och vilken fest, sen.

Temat var "Schlager" - kunde det passa bättre? Det började redan i bussen till festplatsen. Alla fick en liten goodiebag med diverse attiraljer, inkl piccoloflaska bubbel samt talong till Schlagerquizet. Det senare bestod av 10 kunskapsfrågor, skapligt lätta enligt mig, svåra enligt andra som messade och googlade friskt... :-)

Quizet avslutades med en utslagstävling där DJ:n spelade upp tio 2-sekunders snuttar - baklänges. Äntligen en tävling av lite kaliber! Behöver jag säga att jag satte allihopa? (okej, liiite rainmanvarning är det kanske...) Epitetet "Fröken Facit" kan jag leva med :-D

I dörren stod Babsan och tog emot och kindpussade alla. Under kvällen bjöds det storstilad underhållning av inga mindre än schlagerkören, Magnus Carlsson och Charlotte Perelli. Galet tryck i lokalen!

Kvällen avslutades med schlagerdisco deluxe. Jag gjorde min beskärda del på dansgolvet och hittade även en frände som precis som jag sjöng med i ALLA refränger, som tyckte att 86 var ett magiskt år och som även visste vad Karin Risberg gör idag. Respect, man!

6 Kommentarer:

Blogger Polly said...

Mygod! Reeespect!

(vem är karin risberg?)

onsdag, april 02, 2008  
Anonymous Anonym said...

Karin Risberg var ihop med Kee Marcello (eller någon annan gitarrplinkare) och sjöng "Stopp Stopp Stanna" 1986...

Jag är också lite nördig...

Men vad GÖR Karin idag?

onsdag, april 02, 2008  
Blogger LaBello said...

Polly: se Ikas svar.

Ika: massös!

torsdag, april 03, 2008  
Anonymous Anonym said...

Ja det är underbart. Era personalfester låter underbara. Här på mitt jobb vet man inte ens vad personalfest är! SÅ jag har så klart planer på att visa det för dem. Men budgeten lär bli krassare än er. Ha ha! Gräjt!

fredag, april 04, 2008  
Blogger Agata said...

Shit, vad jag blir avundsjuk! Hos mig är kollegorna för trista för att vilja gå loss på schlagerkaraoken.

fredag, april 04, 2008  
Anonymous Anonym said...

Men gu vilken kul tillställning!! Lyllos dig!! KRAM!!

tisdag, april 08, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home