måndag, april 07, 2008

Kid on wheels

Sonen och pappan var ensamma i helgen. Mamman var på körhelg och vilade upp sig (nooot! :-).

Och de hade verkligen inte långtråkigt. Bland annat hade de träffat vänner och lekt på nya spännande lekplatser. Den suveräne pappan hade dessutom hörsammat sonens längtan efter en cykel - "blå" - och både scannat marknaden och sedan införskaffat både hoj och hjälm (blå även den såklart) till sonens oförställda lycka.

När mamman kom hem från körslaget var lillen som i extas och vägrade gå av cykeln. Hela eftermiddagen trampade han runt och när vi tillslut lyckats få in honom för att äta lite mat fick han bara i sig lite pasta, innan han sprintade ut i hallen och slet med hjälmen för att kunna sticka ut på ännu en runda.

Idag hade jag cykeln med när jag hämtade honom på dagis, med planen att cykla HEM. Tre timmar senare var vi fortfarande ute...

Visserligen är det stödhjul på cykeln, men det är otroligt vad snabbt han greppade grejen. Nu susar han i stort sett obehindrat i såväl uppförsbacke som 90-graderssvängar. Han är ju faktiskt inte ens tre! Men, som han själv säger: "Jag är stor kille".

Btw - konsert 26/4 med Björn & Benny-låtar. Don't miss it.

6 Kommentarer:

Blogger Polly said...

Grisen lärde sig cykla förra sommaren, haha. Våghals är inte hans mellannamn. ;)

måndag, april 07, 2008  
Anonymous Anonym said...

Wow, vilken cykelkille. Vilken lycka :). Här har jag två sena killar vad gäller cyklandet - lillkillen 2,5 år trampar inte ens trehjuling än. Han sitter på den och skriker "den funkar inte, den funkar inte". "Trampa med fötterna, ta i hårt, trampa" försöker jag och maken peppa honom. "Näe, den funkar inte, jag vill inte cykla" säger han bara och kliver av. Utan att ha rört benen och fötterna en millimeter... han har inte förstått grejen :). Storebror var likadan. Han har för övrigt fått cykel utan stödhjul nu. Tror vi får springa bakom med stång i många år till innan han kan... Den motoriska biten har de efter sin far. Hjärnan efter sin mor ;)

måndag, april 07, 2008  
Blogger LaBello said...

Polly och Annika (haha, vilken rolig kombination att skriva, som taget ur en saga): Stödhjul is da shit! :-)

tisdag, april 08, 2008  
Anonymous Anonym said...

Vilken duktig liten kille, det var verkligen tidigt!!

tisdag, april 08, 2008  
Blogger Elin said...

det låter som en lycklig unge!

tisdag, april 08, 2008  
Anonymous Anonym said...

Helt underbart. Men cykla ÄR kul. Det går ju liksom fortare än att gå. Jag ser framför mig tuppen på sin trehjuling i Chickenrun, fast det är din son istället...

onsdag, april 09, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home