söndag, april 13, 2008

Ett steg närmare The big apple

Nu har vi bokat hotell i N.Y. Det är helt sjukt vad dyrt det är! Visst, vi kunde skippat Manhattan och bott för halva priset på nån annan ö. Men är man i New York en gång i livet, då ska man baske mig bo på Manhattan. Punkt.

Dock har vi av flera personer blivit avrådda från turistfällorna runt Midtown/Times quare, så vi valde det här. "Sheraton" känns faktiskt helt ok att svara när nån frågar var vi ska bo! :-)

För övrigt är jag brydd över vad jag ska packa för garderob - är det varmt eller kallt? Och i så fall: vårvarmt eller rent av sommarvärme? Nåja, jag har ett par veckor på mig att spana i the weather reports.

3 Kommentarer:

Blogger Agata said...

Härligt!

Vi bodde på 24 gatan när vi var där, och det var lagomt långt till det mesta. Så 25 gatan låter utmärkt.

Vädret - för några veckor sedan - var ungefär som i Sverige, men någon grad varmare. Eftersom vi promenerade mycket var det skönt de dagar det bara var några plusgrader, för då blev man inte så varm.

Oj, vad jag blev sugen på att åka tillbaka!

måndag, april 14, 2008  
Anonymous Anonym said...

Vad härligt att åka till New York! När jag var där i maj ifjol var det skön försommarvärme, ingen jacka behövdes förutom på sena kvällen. Är riktigt sugen på att åka tillbaka, det finns så mycket att se och göra som inte hanns med.

tisdag, april 15, 2008  
Anonymous Anonym said...

NY! Nej hu vad jag blev avundsjuk nu. Det var minsann helt annat än både Berlin och Barcelona. Grymt bra idé. Njut för mig med. Kram PS: Men mitt jobb tänker skicka mig en vecka till Hong Kong i Juli. Jag strunta i monsunregn, det ska bli kul ändå!

torsdag, april 17, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home