lördag, maj 17, 2008

No more Svenska Favoriter

Min favorit bland kommersiella radiokanaler har lagt ned. "Svenska Favoriter" med schlager och svenska klassiker har gått i graven. Kanske var underlaget av schlagernördar för litet för att bära sig? På dess frekvens 101,9 har nu istället Star FM börjat sändas. Till att börja med var jag såklart tämligen besviken, men på sistone har jag insett att där finns en viss potential. Jag menar - var annars kan man höra Modern Talking, Abba och Dolly Parton? Visserligen blandat med Mr Big, Bryan Adams och mer mediokert trams. Men ändå.

Programförklaringen är "det bästa från 70-, 80- och 90-talet fram till idag". Med fokus på 70-, 80- och 90-talet får jag väl tillägga, för på de gånger jag lyssnat har jag inte hört någon låt med upphov senare än 99. Inte gör det mig nåt. Det var ju bättre förr. Eller?

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

70- och 80-tal kan man även få på Studio 107.5!
http://www.studio1075.se/

lördag, maj 17, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home