söndag, maj 11, 2008

Sommar och sol

Sicket underbart väder det varit i helgen! Rena rama sommarvärmen. Här har grillen plockats fram och gått varm - det blev grillat på längden till middag i dagarna tre. Utemöblerna har slipats och oljats och barnpoolen plockats fram och fyllts upp. Mitt vinterbleka skinn har antagit en lätt rosa nyans, men lite röd näsa och axlar tar jag gärna. Synd bara att det inte ska hålla i sig. Det talas om tio grader i morgon - brrrr.

Trots skön helg är jag märkligt trött och lite less. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det beror på. Kanske för att makens diskbråck blivit sämre och - nu låter jag väl som världens gnällkärring - men det är faktiskt inget kul att behöva göra allting själv. Det är både trist och jobbigt. Måtte det bli bättre snart.

Har klippt mig igen (ännu kortare) och färgat (ännu mörkare). Det korta är kanon, men den mörka färgen kanske inte någon superhit för mig. Men jag måste ju prova att löpa linan ut nu när jag börjat. Känns dock konstigt att kolla på körkortet: lååångt och blont. Vilket jag ju också blev varse när jag skulle förbi den noggranna passkontrollanten i USA. Lång granskande blick och så "You've changed your hair alot, mam".

Veckan som kommer blir maxad. Mycket på jobbet som ska göras och falla på plats. Bäst att krypa till sängs tidigt så att man är pigg.

Tjing.

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Ja visst hade vi fint sommarväder ett tag..men annat är det idag...grått, kallt och regn...aja man kan hoppas att det vänder tills i morgon

Hoppas maken blir bättre snart!

Trevlig helg /Åsa

fredag, maj 16, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home