måndag, juli 07, 2008

Regnet det bara öser ned

Gud vilket trist väder, hela dagen har det pissat ner. De roliga utomhusaktiviteterna har lyst med sin frånvaro. Befinner mig ju hos mor och far där lilleman är universums mitt med fullständig uppbackning. Bullbak, målning, lek med gubbar, pyssel i garaget med morfar. Själv har jag varit på liten shoppingtur. Huvudsyftet var att leta efter mediamöbeln/bänken/skåpet/pallarna/whatever som ska stå under nya teven. Intet fann jag. Förutom två par jeans, en topp samt vax till mustaschen (jorå Polly, det är dax igen här borta). Alltid något.

Glad är jag iaf att det inte regnade i helgen. Jag och maken var nämligen på bröllop i lördags: min fd kollega H och hennes P gifte sig, utomhus i trädgården vid Taxinge slott. Fantastiskt vacker ceremoni (borgerlig) och jättekul fest. Många roliga tal, god mat, trevliga människor. När festen vad slut åkte hela sällskapet ångtåg tillbaka till hotellet i Mariefred. Maken och jag tog f.ö. in där redan på fredagen och fick därmed en liten mini-semester. Jättemysigt!

Hoppas på bättre väder i morgon. Jag vill åka båt och bada.

Svenska Sommar, nu får du gärna komma! *nynnar på Big Deal*

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Jag är ovaxad sedan länge och går nu med slokmusche. Borde ta tag i det där..

måndag, juli 07, 2008  
Anonymous Anonym said...

Ett barn på förskolan tittade ut idag och sa med fasa i rösten; "Ika, det är så mörkt. Är det snart vinter?"

måndag, juli 07, 2008  
Anonymous Anonym said...

Jag var oxå på bröllop i lördags, alltid lika kul att se alla uppklädda människor.

Skönt att bli lite bortskämd av päronen!!

onsdag, juli 09, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home