fredag, juli 04, 2008

Rund matta och puffar

Förra veckan fick vi hem nya hemmabioanläggningen och platt-tv:n som maken valt ut efter mycken research. En 50":s bjässe från Panasonic. Var emot storleken i början men har nu vant mig och tycker den är helbra! TV:n sitter på väggen och den gamla stereo/tv-bänken har nu förpassats till garaget eftersom övriga attiraljer såsom digitalbox, förstärkare och mediabrygga ska vara i ett skåp lite längre ner i rummet. På så sätt kan vi hålla det rent framför teven. Men det blev lite FÖR kalt, så nu är jag på jakt efter ett par låga sittpallar/puffar med förvaring som skulle kunna stå där. Hade spanat in ett par perfekta i nån slags ädelträ på EM, men när vi välkom dit för att köpa dem visade sig att de utgått ur sortimentet pga kvalitetsbrist (de hade tydligen spruckit när man satte sig på dem). Så nu står jag på ruta noll igen. Fortsätter att leta.

Nu när vi kommit så långt är turen kommen till vardagsrumsmatta. Vill ha en stor rund, tror det kan bryta av bra mot allt annat i rummet som är kvadratiskt (soffbordet, luckorna på väggskåpet, mina nya tavlor mm). Har kollat på de vanliga möbelaffärerna (Mio, EM, Ikea) men hittade ingen som föll på läppen. Den ska vara rätt så stor (3-3,5 m i diameter). Jag vill ha mönster, maken något mer diskret. Men något med färg iaf. Får nog ta mig till en riktig mattbutik och kolla. Om någon har tips på bra mattbutik tar jag gärna emot det.

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Har kollat igenom era bröllopsbilder igen och sitter här med gåshud. Så vackert!!

Tack för ringtipset! Bern finns kvar i sortimentet, kolla gärna in hos mig!

Kram och lycka till i möbel- och mattjakten!!

måndag, juli 07, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home