torsdag, mars 20, 2008

Tummen ur

Tanken på ytterligare ett år i den ofärdiga skokartongen gav mig eksem. Synen av dörrar utan foder, golv utan socklar, kök utan bra bänkbelysning etc är inte rolig. Och makens diskbråck kommer - let's face it - sätta P för alla renoveringsplaner inom överskådlig framtid. Jag insåg att om saker ska ske får man ta tag i dem själv.

Jag gick därför in på brabyggare.se (portal för hantverkare) och lade ut en förfrågan. Värt att prova, tänkte jag. Och hoppsan hejsan, det måste vara lågsäsong i byggbranschen för tillfället, för efter två dagar hade jag fått in närmare 30 anbud. Tre av dem har nu varit här och kollat och jag väntar in offerter. Och det verkar inte helt omöjligt att jobbet kan utföras inom de närmsta veckorna. Hallelujha, undrens tid är inte förbi.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home