söndag, mars 09, 2008

Endagarsfeber

Lika plötsligt som den kom, försvann febern. Faktiskt så har det varit så några gånger tidigare: sonen får feber, sover halva dygnet och piggar sedan på sig. Märkligt sätt för kroppen att ta igen sig. Men skönt!

Eftersom han inte är sjuk speciellt ofta är vi förskonade, både från oron (för jag får mamma-ångest direkt när tempen kliver över 38) och vab. Och nu är han fit for fight för dagis i morgon igen. Gött.

Apropå dagis så har vi fått förfrågan om att byta grupp - från småbarnsgruppen till storbarnsavdelningen, dvs 3-6 årsavdelningen. Eftersom han är helt torr sedan jul och vi inte heller vill att han ska sova på dagen utan bara vila, skulle det passa bra (på hans nuvarande avdelning måste alla sova). Hans fröknar tycker att han är mogen och är redo för mer avancerade aktiviteter. Samtidigt tycker JAG att han fortfarande är liten och undrar om det blir för mycket med tempot och nivån i stora gruppen. Men efter att ha rådgjort med en kompis som är förskollärare (och så känner hon ju F), har jag blivit övertygad om att det väger över på den positiva sidan. Så nu börjar vi överflyttningen. Min stora kille!

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Åh, vad skönt att han tillfrisknade så snabbt. Och vad avis jag blir. Här här det 40 graders feber som sitter i fem dagar minst när vår lillkille blir sjuk. Och så har vi (han) det 1-2 ggr per månad och har haft i ett års tid sedan han började dagis. Ovanpå det ett antal förkylningar med lite lägre feber plus magsjukor plus öroninflammationer plus en lunginflammation plus en storebror som också blir sjuk då och då.......
Tänk vad olika det kan vara. Fast vi försöker att inte klaga - han kunde ju ha varit allvarligt sjuk. Men min avundsjuka är just nu stor vad gäller alla småbarnsföräldrar som slipper vabba (har en sådan chef själv). Och extra grinig är jag just idag då jag legat däckad i influensa en vecka.... ;)
Apropå att gå med de lite större barnen så kommer det gå super tror jag. Mina barn går i samma dagisgrupp, det är åldersintegrerat med barn från 1-5 års ålder. Fungerar utmärkt!!!

söndag, mars 09, 2008  
Blogger LaBello said...

Kram till er som har det kämpigt. Hoppas det snart vänder. Du vet att de ska ha 60 infektioner innan immunförsvaret är intubbat? Ni kanske är där snart?!

tisdag, mars 11, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home