måndag, mars 10, 2008

Återbesök

Den 7 november var jag senast på KK. Då fick jag beskedet att all cancer var borta. Jag fick också veta att jag from nu skulle bli kallad till kontroll var 4 månad i 5 år.

I fredags hade det gått 4 månader. Ingen kallelse hade kommit. Jag ringde då för att kolla läget. All ordinarie personal var på utbildning och jag fick prata med en pryo. Hon lyckades gå in i datorn och konstatera att det inte låg en kallelse på mig förrän till november 2008, ettårsdagen. Kändes ju "sådär"...

I morse ringde jag igen och fick tala med en ordinarie. Hon gav mig en tid på stubben - på onsdag ska jag dit.

Känns bra att få kolla. Känns riktigt dåligt att man själv måste hålla ordning på en sådan sak.

"2% risk för återfall. 98% chans till ett friskt liv." Jag väljer själv hur jag vill se det.

Jag väljer livet. Men räds ändå vad jag ska få höra på onsdag.

Håll tummarna är ni snälla.

11 Kommentarer:

Blogger Elin said...

Åh jag förstår dig till 100%! Här borta hålls alla tummar och tår för dig! kram!

tisdag, mars 11, 2008  
Blogger Unknown said...

Håller alla tummar jag har och kan!
Och verkligt irriterande att du måste rinag och fixa själv. Faktiskt. Borde det inte gå in i nåt automatiserat system? Men jag vet ju av egen erfarenhet att det inte funkar så...

tisdag, mars 11, 2008  
Blogger Hon som gick said...

Klart jag håller tummarna!!!

tisdag, mars 11, 2008  
Blogger Linda K said...

alla tummar!

tisdag, mars 11, 2008  
Anonymous Anonym said...

Håller tummarna!!!!!

onsdag, mars 12, 2008  
Anonymous Anonym said...

jag håller mina tummar hårt!
/Tina

onsdag, mars 12, 2008  
Anonymous Anonym said...

Många tummar hålls även här! :)

onsdag, mars 12, 2008  
Anonymous Anonym said...

Oj, där var jag visst lite snabb i fingrarna (se ovan)!

onsdag, mars 12, 2008  
Anonymous Anonym said...

Hoppas att det har gått bra idag!

onsdag, mars 12, 2008  
Anonymous Anonym said...

Kram på dig - hoppas allt gått bra idag!

onsdag, mars 12, 2008  
Anonymous Anonym said...

Har kramat Turnallen lite extra och håller tummarna allt jag kan :D Stor kram!

torsdag, mars 13, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home