söndag, januari 06, 2008

Nu är glada julen slut

I've had it. Granen åkte ut på nyårsdagen. I veckan plockade jag bort tomtar och allehanda pynt och i dag kändes julen så alltigenom jolmig att jag tog väck ljusstakar och stjärnor också. Egentligen hade jag tänkt behålla dem till tjugondedag Knut, men enough is enough.

I eftermiddag var jag på ett mycket intressant möte/fika och diskuterade ett nytt sångprojekt som känns riktigt kul. Det kan bli väldigt bra om pusselbitarna faller på plats. Känns som att det kan vara något av det jag behöver för att få tillbaka lite energi.

För övrigt har jag varit en rätt bra mamma idag som lekt, målat med fingerfärg, lagat mat, läst böcker, samtalat om stort och smått tillsammans med min son. Han har fått vara i fokus, inte bara "varit med" som det alltför ofta blivit på sistone. Har känt mig rätt kass som morsa, men som tur är kan man ju skärpa till sig och bli bättre.

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Moi aussi. Städade undan rubbet igår, lade på den fina vårduken jag fick av en kompis i julklapp och köpte ett lass blommor på marknaden. Väck är julen. Hu så skönt. (Och då är jag ju lite av julmanisk...)

Syrran lovar schysst rabatt på Teatergrillen, säger till när jag kommer.

måndag, januari 07, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home