fredag, januari 04, 2008

Skridskoorgie

Idag var sonen och jag på det här (friplåtar via jobbet, tackar tackar).

Sonen var kanske i minsta laget, för han tyckte att det var jätteläskigt flera gånger - bland annat när hajarna jagade Nemo och Doris. Själv tyckte jag att det var fantastiskt och började nästan böla när Odjuret och Skönheten briljerade som värsta konståkningparet, musiken dånade och följespottarna gnistrade i isen. De vet hur de ska lägga upp det för att spela på känslosträngarna, de där Disneymänniskorna (och hur de ska proppa hela foajén med souvernirstånd som man måste kryssa förbi, bara för att ta sig till toan, shit vilken komers!)

I övrigt leker vi mest pirat här hemma. Jag klär väldigt bra i svärd, ögonlapp och snusnäsduk om jag får säga det själv!

Maken har fått ryggskott och är sängliggandes. Inte så kul. Själv är jag bara evigt låg och undrar när det ska gå över. När ska gajsten och livsgnistan komma tillbaka? Och hur?

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

God fortsättning på det nya året! Kul med Disney on ice, har aldrig varit på det själv.

Du får nog ha tålamod med livgnistan, men får du vänta alltför länge kanske det är läge att ta hjälp? Fråga gärna mig, jag vet...

KRAM!!

lördag, januari 05, 2008  
Anonymous Anonym said...

Så mycket som du har varit med om det sista så är det inte konstigt om livsgnistan inte finns på det sätt du är van vid. För övrigt saknar MÅNGA livsgnista just nu märker jag runtomkring mig. Det här f-bannade mörkret, avsaknaden av solen alltså, tar på krafterna känner jag. På jobbet är de flesta låga, och flera konflikter har t o m uppstått. Mindre kul.

tisdag, januari 08, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home