tisdag, december 11, 2007

Sista minuten

Som så många andra barnfamiljer ska vi göra almanackor till släkten med fotohighlights från året som gått. Vi började prata om det redan i november, om att vi borde ta tag i det här med att solla bland de hundratals bilder som tagits på sonen de gångna 12 månaderna. Det var en god idé, som tyvärr stannade vid just bara en tanke. Nu sitter jag här - kvällen innan deadline om man vill ha leverans innan jul - och photoshoppar för glatta livet. Och istället för att omsorgsfullt väga för och emot mellan olika motiv i syfte att åstadkomma en estetisk blandning som dessutom bildar en historisk tidsaxel som stämmer med verkligheten, har jag nu kommit till läget "de här duger".

Och nu har jag äntligen fått ihop 12 skapliga bilder och sparat dem i lämplig storlek och format. *phu, jag hann* Återstår bara att logga in på fotokalendersajten, ladda upp bilderna och göra min beställning. Nej, men då ligger väl sajten nere. Förmodligen överbelastad, hårt tyngd av trycket från av alla andra panikslagna föräldrar som är lika sent ute som jag.

Bara att vänta och förska igen om en stund och hålla tummarna för att jag lyckas komma igenom med min beställning. Men nästa år, då ska jag göra börja redan till all helgonahelgen. Då...

Under tiden bjussar jag på december månads bild och sprider lite julstämning i bloggen.

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Hög igenkänningsfaktor. Panikköpte tomtekläder i måndags och hade en högst turbulent fotosession här hemma där tomtemössan var mer av än på. Skickade iväg bilderna till crimson mitt i natten och konstaterade morgonen efter att den lilla busungen satt som ett ljus vid frukostbordet dagen efter med mösseleländet på...

onsdag, december 12, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home