måndag, januari 08, 2007

Bloggtorka

Det är ju inte en underdrift att säga att uppdateringarna kommer sporadiskt här. Ett under att det fortfarande är några besökare som återkommer! :-o

Vad har hänt då? Hmmm.. inte så värst mycket faktiskt.

Håret har kapats ett par gånger till sedan sist och är nu faktiskt inte helt olikt Megs. Det är dock inte resten av mig. Är tjock och glad efter alla Alladdinpraliner i jul. Konstaterade i kväll att jag helt enkelt blivit sockerberoende över helgerna, då jag bara väntade på att peta sonen i säng så att jag kunde norpa en chokladbit (om han ser vill han ha och det får han inte på vardagar). Jisses.

Vi har så smått påbörjat Fas Två av Den Stora Renoveringen. Tidplanen är satt (det ska ske v 8 och 9, vi tar semester och leasar ut sonen till mormor), hantverkare kontaktade (två har varit här och kollat, väntar på offert) och - coolast av allt: vi har bokat in en home-styling-människa som ska komma hit och hjälpa oss på traven när det gäller inredningen. I väntan på henne lusläser jag inspirerande inredningsmagasin (läs: senaste numret av Hus & Hem) och drömmer om braskaminer och fondväggar på nätterna.

Har annars avlagt nyårslöft om att börja träna igen. Hittills har det gått käpprätt, men det har ju bara gått åtta dagar av 2007 ännu.

F.ö är 2007 året då vi ska äta lagad, bra och näringsriktig mat varje dag. Har införskaffat ett ex av boken "Veckomat" - barnfamiljens räddning - komplett med färdiga inköpslistor, bara att riva ur och ta med till affären. No more stå på Ica, vrålhungrig och stressad och fundera över "vad ska vi äta idag". Toppen.

Nåt nyårslöfte om att blogga mera har jag dock inte avgett. Men det kanske kommer av bara farten. Om inte annat kan jag ju berätta vad vi ätit till middag!

7 Kommentarer:

Blogger Agata said...

Jag är inte knusslig! En middagsuppdatering är också en uppdatering som vi säger i bloggvärlden.
Dessutom kan det kanske inspirera även mig att komma på trevliga middagar.
Köttbullar och pasta fyra gånger i veckan är kanske acceptabelt om man har barn...

tisdag, januari 09, 2007  
Anonymous Anonym said...

Men där är du ju! Jag var här senast igår morse och kollade om du skrivit något på sistone.

tisdag, januari 09, 2007  
Anonymous Anonym said...

Vill se färska frisyrbilder omedelbums =)! Och va kul att få lite home styling-hjälp! Bara det blir personligt oxå. KRAM och hoppas att du uppar lite oftare framöver... ;)

tisdag, januari 09, 2007  
Blogger Elin said...

ÄNTLIGEN! Jag har saknat dig pinglan! Oh herregudvadniärduktigamedrashuset!

tisdag, januari 09, 2007  
Anonymous Anonym said...

Var hittar man den boken? Undrar en stressad småbarnsmamma som avskyr att laga mat och som ätit allt för många portioner med köttbullar och makaroner eller pannkakor det sista....

onsdag, januari 10, 2007  
Blogger Polly said...

Men hallå där! :)

torsdag, januari 11, 2007  
Blogger LaBello said...

Hej hej alla! Roligt att "se" er igen... :-)

Annika med två buspojkar: kolla här: http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=915184348X&s=1

torsdag, januari 11, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home