torsdag, augusti 17, 2006

Haffad

Idag har varit en spännande dag. Blev nämligen invinkad av polisen i en razzia (eller "rutinkontroll", fast razzia låter mer spännande) för första gången i mitt liv. Och inte vet jag vad det är, men jag blir skitnervös bara jag ser en polisbil - trots att jag är det oskyldigaste lilla lamm som susar runt i stockholmstrafiken. Gissa om jag fick hjärtklappning nu då när det stod en barsk konstapel och pekade med hela handen på just mig.

Fick blåsa, visa körkortet och svar på den myndiga frågan "är det din bil?". Sedan gick han runt och kollade på bilen, sparkade lite på däcken och konstaterade: "Du saknar giltigt skattemärke. Jag måste nog gå och göra en slagning för att se om den här bilen är sjysst". Och så drog han iväg med mitt körkort i högsta hugg.

Efter en stund (som jag tror att han drog ut på för att göra mig lite extra stressad) kom han tillbaka och gav beskedet att jag var grön. Bilen var skattad, besiktad och godkänd och jag stod uppenbarligen som ägare. Nykter var jag ju också. "Men ena framljuset är trasigt, det får du åtgärda".

"Självklart" pep jag och höll så när på att köra över en av hans kollegor när jag skulle därifrån. Undrar om jag fick en prick i protokollet nu? Eller krävs det mer än en trasig lykta och gammalt skattemärke för det?

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Men hallååå! Nu är det verkligen dax att uppdatera!!! Är ju nyfiken på vad du har för dig! KRAAAM!

torsdag, september 07, 2006  
Anonymous Anonym said...

Håller med! Håller med! Nyfiken ju :)

fredag, september 08, 2006  
Blogger Agata said...

Hallåååå! Vad hände?
Möhippade de bort dig? Fick du bara en enkelbiljett någonstans?
Eller - tog polisen dig ändå - retroaktivt? Och spärrade in dig?

Kom tillbaka och blogga på!

onsdag, september 13, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home