måndag, augusti 07, 2006

Vardagsmotion

I morse var det så äntligen dags att förverkliga det som var en tanke redan innan jag lämnade det sköna livet som mammaledig: jag ska cykla till jobbet. Nu när vi flyttat och jag kommit lite närmre jobbet samt att jag äntligen kommit iväg till macken för att pumpa (och damma av!) hojjen som stått i cykelrummet i några ... *host* ... år, blev det nu fysiskt möjligt att ta velocipeden till jobbet.

Efter en snabb konsultation av kartan trampade jag i morse iväg glad i hågen. Och se: det gick alldeles utmärkt. Det gav till och med mersmak (vilken tur eftersom jag ska hem också). Det här kan jag göra varje dag det inte regnar. En nätt liten resa om 25 min i vardera riktning ger ungefär en timmes vardagsmotion per dag. En bra kompensation för att jag nuförtiden liksom aldrig får tid att komma iväg att jympa. Får se vad rumpan säger i morgon bitti bara... :-D

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home