tisdag, juli 11, 2006

Dubbelarbetande

Två dagar på jobbet avklarade. Det känns bra och kul på många sätt fast ska jag vara ärlig hade jag gärna varit ledig ett par veckor till - åtminstone tills dess att vi flyttat in i huset. Nu går jag nämligen direkt från jobbet till huset - och renoveringsjobbet där.

Arbetsuppgifterna är strikt uppdelade. Karlarna sågar och slipar och borrar upp gipsplattor. Jag maskerar och målar, oljar bänkskivor och rensar ogräs. Fast jag är rätt nöjd så. Fick hjälpa till med att bära lite gips och fytte rackarns vad tunga de där skivorna är! Nä, då ligger jag hellre på knä och spettar bort mossa mellan trädgårdsplattorna.

Status kök:
Endast en gipsplatta återstår och lillebror är mer än nöjd. All el är förberedd.



Status Sonens rum:
Grundmålning samt första lagret blått avklarat. (Här var väggarna militärgröna och mörkgrå innan!)



Och intresseflaggorna vajar i vinden antar jag! :-)

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Oj va ni kämpar... Men bra blir det säkert. Grattis till nya jobbet förresten! Undrar vad det kan vara för ett jobb?

tisdag, juli 11, 2006  
Blogger Agata said...

Ja! De smattrar i vinden! Inredning och husrenovering är alltid skoj, i synnerhet med bilder. Jag vill se allt! Renoveringsporr är det enda jag går igång på. ;-)

onsdag, juli 12, 2006  
Blogger Elin said...

*viftar på*

onsdag, juli 12, 2006  
Anonymous Anonym said...

Ja, här vajar flaggorna i alla fall! =)

onsdag, juli 12, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home